ارایه خدمات امدادی به 2000 نفر در 5 روز نخست طرح ملی امداد و نجات نوروز 1403

ارایه خدمات امدادی به 2000 نفر در 5 روز نخست طرح ملی امداد و نجات نوروز 1403

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرد که در طول پنج روز از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی بیش از 2000 نفر خدمات امدادی دریافت کرده اند.

صادق محمودی در گفت وگو با تیتروز، درباره جزییات خدمات ارایه شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طرح ملی نوروز 1403 گفت: از تاریخ 24 تا 28 اسفند ماه، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، 610 مورد عملیات امدادی توسط نیروهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده است که 317مورد آن معادل 52 درصد مربوط به حوادث جاده ای بوده است. همچنین 29 مورد، معادل پنج درصد از کل ماموریت های انجام شده نیزمربوط به حوزه کوهستان بود و 14 حادثه با موضوع مداخلات جوی نیز در این مدت انجام شد.

وی تعداد کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور تا روز گذشته را 2016 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 228 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و 479 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، 14 نفر به مناطق امن انتقال داده شد و  102 نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای 62 نفر در حوادث و سوانح جاده ای عملیات رهاسازی صورت گرفت، این عملیات با استفاده از تجهیزات مخصوص و به شکل تخصصی انجام می شود. امدادگران در این مدت برای هزار و 115 نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام داده اند.

محمودی گفت: به هموطنان توصیه می شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده های حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری کنند. و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره 112 ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه خدمات امدادی به 2000 نفر در 5 روز نخست طرح ملی امداد و نجات نوروز 1403" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه خدمات امدادی به 2000 نفر در 5 روز نخست طرح ملی امداد و نجات نوروز 1403"، کلیک کنید.