از فواید توت فرنگی چه می دانید؟

از فواید توت فرنگی چه می دانید؟

توت فرنگی برای کاهش علایم و کنترل بسیاری از بیماری ها مفید است و مصرف آن می تواند عامل بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی باشد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری تیتروز، توت فرنگی همان میوه زیبا و خوش شکل و شمایل که از قضا بسیار هم خوشمزه است خواص بسیاری دارد. طبع این میوه سرد و تر است، اما هرچه این میوه رسیده تر می شود از سردی آن هم کم می شود. آنطور که تحقیقات نشان می دهد توت فرنگی برای کاهش علایم و کنترل بسیاری از بیماری ها مفید است.

تحقیقات نشان می دهد مصرف توت فرنگی می تواند عامل بهبود عملکرد بهتر سیستم قلبی-عروقی باشد.

این میوه تابستانه منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است که این مواد مغذی باعث می شوند توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شود.

 توت فرنگی به علت دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان ها، ترمیم شکستگی استخوان ها و سلامت پوست و موی افراد بسیار موثر است.

شاید این مورد را نشنیده باشید که  توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین C در خونسازی بدن نیز بسیار موثر است.

یکی از مهمترین کارکرد های این میوه زیبا املاح معدنی موجود در آن است که خاصیت مسهلی به آن بخشیده است، زیرا این املاح عضلات روده را به انبساط و انقباض وادار می کند و به همین دلیل توت فرنگی برای درمان یبوست موثر است.

نکات مهم در مصرف توت فرنگی:

به علت تماس توت فرنگی با خاک و کود حتما قبل از مصرف شسته شود.

توت فرنگی در برخی از افراد حساسیت زا است که خود را به شکل استفراغ نشان می دهد.

توت فرنگی به علت داشتن اسید سالسیلیک در بعضی اشخاص، کبد و مثانه را تحریک کرده و جوش هایی شبیه کهیر ایجاد می کند که باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

کسانی که معده ای حساس دارند یا مبتلا به بیماری های کهیر، اگزما و آسم هستند، بهتر است از خوردن توت فرنگی پرهیز کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از فواید توت فرنگی چه می دانید؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از فواید توت فرنگی چه می دانید؟"، کلیک کنید.