برگزاری همایش مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج (ICM) در محمودآباد

تیتروز/مازندران همایش مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج ( ICM ) در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز شهرستان محمودآباد به منظور بهینه سازی عملکرد محصول برگزار شد.

این همایش امروز 16 فروردین با حضور غلامرضا رعیت پناه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرید بیگی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران، دکتر ابراهیم صالحی فر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وحید خسروی معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران، دیگر مسیولین شهرستان محمودآباد و کشاورزان پیشرو و مددکاران ترویجی شهرستان ها در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز(کاپیک) برگزار شد.

مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج (ICM) یک روش بهینه سازی عملکرد محصول در عین به حداقل رساندن اثرات منفی بر محیط زیست و سلامت انسان است و نگاهی جامع به مدیریت محصول دارد.

برگزاری همایش مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج (ICM) در محمودآباد

هم چنین حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف های هرز و استفاده از نهاده های کشاورزی مناسب  از جمله موارد مورد توجه در ICM است و استقرار این سیستم با توجه به کنترل و پایش موثر کلیه فرآیندهای تولید انجام می شود.

برگزاری همایش مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج (ICM) در محمودآباد

قابل ذکر است؛ در سال زراعی جاری در سطح 3 هزار هکتار از شالیزارهای استان مازندران تولید برنج به روش ICM انجام می شود که سهم شهرستان محمودآباد 250 هکتار است.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری همایش مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج (ICM) در محمودآباد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری همایش مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج (ICM) در محمودآباد"، کلیک کنید.