جزییات دیدار سفیر آمریکا در عراق با السودانی

جزییات دیدار سفیر آمریکا در عراق با السودانی

همزمان با اقدامات بغداد برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور، سفیر واشنگتن در بغداد جزییات دیدار خود را با نخست وزیر این کشور فاش کرد.

به گزارش تیتروز، «النا رومانوسکی» در توییتی نوشت در دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق «پیشرفت های به دست آمده در کار کمیته عالی نظامی و راه های تقویت همکاری های اقتصادی را بررسی کرده است».

او افزود: «من مشتاقانه منتظر ادامه گفت وگوها در مورد روند انتقال ایتلاف بین المللی و گسترش مشارکت همه جانبه آمریکا و عراق هستم».

او در ادامه مدعی شد: «ما با هم می توانیم امنیت، ثبات و حاکمیت عراق را تضمین کنیم».

پیش از این دفتر السودانی اعلام کرد نخست وزیر عراق به منظور بررسی پرونده هایی که قرار است در سفر آتی به واشنگتن مطرح شود از رومانوسکی استقبال کرد.

در این دیدار روابط 2کشور و راه های تقویت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تداوم دور گفت وگوهای دوجانبه و فعالیت کمیته عالی نظامی مشترک برای سازماندهی پایان ماموریت ایتلاف بین المللی در عراق تاکید شد.

همچنین در این دیدار پرونده هایی که در سفر آتی نخست وزیر به واشنگتن مطرح خواهد شد، سازوکار همکاری در چارچوب توافقنامه راهبردی عراق و آمریکا و کمیته های تشکیل شده در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزییات دیدار سفیر آمریکا در عراق با السودانی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزییات دیدار سفیر آمریکا در عراق با السودانی"، کلیک کنید.