حکم دادگاه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد

حکم دادگاه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد

به گزارش تیتروز دادگاه عالی اونتاریو در کانادا روز دوشنبه پس از بررسی دادخواست خانواده های قربانیان سانحه سقوط یک هواپیمای مسافربری در ایران در ژانویه 2020 که متعلق به خطوط هوایی اوکراین بود، به نفع آنها رای داد.

به نقل از تیتروز پرواز PS752 در ساعات ابتدایی روز هشتم ژانویه 2020 به دلیل خطای انسانی در نزدیکی تهران، پایتخت ایران سقوط کرد که در پی آن، تمام سرنشینان هواپیما و خدمه آن، شامل اتباع کانادایی جان خود را از دست دادند.

قاضی دادگاه طی این حکم اعلام کرد خطوط هوایی اوکراین (UIA) به دلیل سهل انگاری در این سانحه مقصر است چراکه ساعاتی پیش از پرواز این هواپیما آسمان ایران به دلیل پرتاب موشک های بالستیک علیه نیروهای آمریکایی در عراق در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی به دست واشنگتن و احتمال وقوع یک ضدحمله در حالت آماده باش قرار داشت.

این حکم پس از یک محاکمه 18 روزه در تورنتو صادر شده است که در ژانویه 2024 به پایان رسید.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حکم دادگاه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حکم دادگاه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد"، کلیک کنید.