خداحافظی با هیولای جهنمی رو به انقراض

به گزارش تیتروز، دوج به زودی به تولید دورانگو با پیشرانه های V8 پایان می دهد. پس پیش از آنکه دورانگو هلکت برای همیشه کنار برود، تجربه رانندگی با این هیولای روبه انقراض را مطالعه کنید.

بر اساس گزارش پدال، دورانگو هلکت با وجود وزن بیش از 2.5 تن، ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد و 400 متر را در 11.7 ثانیه طی می کند. این اعداد تاثیر وجود سامانهٔ چهارچرخ محرک را نشان می دهند زیرا دورانگو هلکت با وجود 87 اسب بخار قدرت کمتر نسبت به چلنجر هلکت ردآی دیفرانسیل عقب، سریع ترین دوجی محسوب می شود که تاکنون آزمایش کرده ایم. دورانگو هلکت همچنین رانندگی فوق العاده ای هم دارد. فرمان دقیق عمل می کند و گیربکس نرم و پاسخگو است. ترمزها هم برای اتوبوس مدرسه ای که روی لاستیک های چهارفصل قرار گرفته عملکرد هیجان انگیزی دارند و این دوج 2.5 تنی را از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت در تنها 31.7 متر متوقف می کنند. البته بهتر بود پدال ترمز بازخورد بیشتری ارایه می کرد تا پایمان هم بتواند به اندازۀ مغزمان مطمین باشد که دورانگو برای پیچ بعدی به موقع سرعت کم می کند.

خداحافظی با هیولای جهنمی رو به انقراض

سواری و هندلینگ شگفت انگیز

با وجود اندازهٔ بزرگ و ارتفاع بلند، دورانگو هلکت هنگام چرخاندن فرمان هندلینگ چشمگیری را به نمایش می گذارد و فقط باید گاز را تخته کنید تا عقب خودرو منحرف شود. با وجود استفاده از لاستیک های 295، انتظار داشتیم چسبندگی این دوج کمتر از چیزی باشد که در طول آزمایش نشان داد. همچنین ضمن ارایهٔ همهٔ این ویژگی های جذاب، تمام خوبی هایی که دورانگوی معمولی را به خودروی مناسبی برای استفاده های روزمره تبدیل کرده اند هم حفظ شده است. این یعنی سواری خودرو حتی روی دست اندازهای بزرگ هم راحت است زیرا سیستم تعلیق تطبیقی تمام مشکلات مسیر را از بین می برد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect هم هرچند بهترین این کلاس نیست اما پاسخگویی خوبی دارد و منوهای آن به طور منطقی طراحی شده اند. این ماشین همچنین می تواند تا 3950 کیلوگرم را هم یدک بکشد درحالی که در داخل توانایی حمل شش نفر را با تمام وسایلشان دارد.

خداحافظی با هیولای جهنمی رو به انقراض

مشکلات

دو ویژگی منفی در مورد این شاسی بلند قدرتمند و جذاب وجود دارد. اول اینکه تولید دورانگو هلکت در پایان سال 2024 خاتمه خواهد یافت و این شامل نسخهٔ ضعیف تر SRT با پیشرانهٔ 475 اسب بخاری 6.4 لیتری تنفس طبیعی همی هم می شود. مشکل دوم هم قیمت بالای دورانگو هلکت است. قیمت نمونهٔ آزمایشی ما از 97,590 دلار آغاز می شود که با آپشن هایی مثل پکیج 11,205 دلاری پریمیوم شامل سیستم صوتی هارمن کاردون با 19 بلندگو، تودوزی چرمی دست دوز، سانروف و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ از مرز 100 هزار دلار عبور کرده و به 111,280 دلار رسیده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در تیتروز مراجعه کنید.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خداحافظی با هیولای جهنمی رو به انقراض" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خداحافظی با هیولای جهنمی رو به انقراض"، کلیک کنید.