طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان افتتاح شد

طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری تیتروز استان سمنان ،سردار زهرایی در آیین افتتاح این طرح با بیان این که این اقدام یکی از مهمترین برنامه ها برای راه اندازی طرح های تولید انرژی است اظهار کرد : تعداد دو هزار 864 نیروگاه کوچک مقیاس در سطح کشور راه اندازی شده است که از این تعداد 213 نیروگاه در استان سمنان امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در ادامه فرمانده سپاه حضرت قایم (عج) استان، ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج سازندگی افزود: در استان سمنان امروز 213 نیروگاه کوچک مقیاس حمایتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تا پایان سال این نیروگاه ها به عددی بالغ بر 350 عدد خواهد رسید.

سردار شوقانی افزود: در سال جاری ایجاد شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان هدف گذاری شده است و طی توافقات به عمل آمده با شرکت توزیع برق و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان 300 نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس نیز تا پایان سال به نیروگاه های موجود اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک ساتبا در ادامه این آیین یادآور شد: تولید برق خورشیدی، روشی مدرن و بهترین روش حمایتی است که با هماهنگی مسیولان می تواند جزء مشاغل خانگی محسوب شود.

محمدنژاد با اشاره به اینکه آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی یقیناً در راستای توجه به شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم است” اضافه داشت: در ایامی که کشور درگیر ناترازی بخش تولید و مصرف است این امر کمک بسیار شایانی در جبران این موضوع خواهد داشت و البته عوایدی رو هم برای اقشار کم درآمد و ساکن در نقاط دوردست کشور خواهد داشت که بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: برق تـولیدی این نیروگاه ها از طرف وزارت نیرو با تضـمین بیست ساله و قیمت مصـوب خریداری می شود و این مشارکت مردم در راستای اهداف محیط زیست، صرفه جویی آب و مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود.

وی ضمن تشکر از حمایت های استاندار سمنان و اقدامات بسیج سازندگی و شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان ساخت: سهمیه استان سمنان سه هزار واحد 5 کیلوواتی در سال است و امیدواریم با کمک تمامی نهادها به هدف گذاری مورد نظر برسیم.

گفتنی است: در آیین افتتاح و بهره برداری از سامانه های پنج کیلوواتی حمایتی، اقوامی پناه فرماندار شهرستان مهدیشهر حجت الاسلام و المسلمین عامری امام جمعه درجزین، ، کاشفی مشاور استاندار سمنان در امور محرومیت زدایی و رییس سازمان بسیج سازندگی استان، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم شهر درجزین نیز حضور داشتند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان افتتاح شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان افتتاح شد"، کلیک کنید.