هنرمند خوشنویس سامانی هم زمان با ماه رمضان دعای جوشن کبیر را کتابت کرد

به گزارش خبرگزاری تیتروز استان چهارمحال و بختیاری، هنرمند خوشنویس سامانی گفت: کتابت دعای جوشن کبیر در 22 صفحه و با خط نَسخ ایرانی انجام شده است.

رجبعلی سامانی با بیان اینکه هر صفحه از این اثر هنری 14 سطر از این دعای عظیم الشان را در خود جای داده است، افزود: کاغذ مورد استفاده در تهیه این اثر از نوع کاغذهای آهارمهره با ماندگاری بالا و در چهار رنگ است که هر یک ابعادی حدود 50 در 40 سانتی متر دارد.

وی ارایه کاری ماندگار در حوزه فرهنگ دینی و قرآنی را از اهداف فعالیت های هنری خود دانست و تصریح کرد: این اثر پس از صحافی به آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام هشتم در مشهد اهدا خواهد شد.

گفتنی است، استاد سامانی پیش از این کتابت زیارت عاشورای 72 متری را در محرم سال گذشته نیز به سرانجام رساند و آن را به موزه بین الحرمین کربلا تقدیم کرد.

کتابت آیاتی از قرآن کریم به مدت پنج سال در 882 صفحه نیز از دیگر فعالیت های ماندگار این استاد خوشنویسی چهارمحال و بختیاری است. قرآن دست نویس این هنرمند بدون احتساب جلد آن وزنی معادل 17 کیلوگرم دارد که اردیبهشت 1401 در آیینی رونمایی شد.

هنرمند-خوشنویس-سامانی-هم-زمان-با-ماه-رمضان-دعای-جوشن-کبیر-را-کتابت-کرد. jpg

1451608_orig.jpg

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هنرمند خوشنویس سامانی هم زمان با ماه رمضان دعای جوشن کبیر را کتابت کرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هنرمند خوشنویس سامانی هم زمان با ماه رمضان دعای جوشن کبیر را کتابت کرد"، کلیک کنید.