وصول 40 درصد مطالبات بانکی کشور در 10 ماهه سال جاری در استان تهران

روسا و کارکنان واحدهای ثبتی «کن»، «زیبادشت»، «سعادت آباد»، «نارمک»، «قلهک» و «شمیرانات» شهر تهران در نشست صمیمانه و هم اندیشی با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موانع و راهکارهای ارتقاء بیشتر خدمات ثبتی در این کلانشهر را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تیتروز، حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با روسا و کارکنان واحدهای ثبتی «کن»، «زیبادشت»، «سعادت آباد»، «نارمک»، «قلهک» و «شمیرانات» شهر تهران که صبح امروز پنج شنبه 26بهمن ماه 1402 در سازمان ثبت برگزار شد، با تصریح بر حجم بالای خدمت رسانی در واحدهای ثبتی تهران و وجود حسایست ها و ارزش بالای اراضی و املاک در این شهر، به تحولات شتابان و رویکردها و اقدامات تحول آفرین سازمان ثبت در سال های اخیر جهت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات ثبتی برای ارایه خدمات سریع تر و دقیق تر به مردم و کاهش حجم کاری نیروی انسانی محدود این بخش اشاره کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وجود مدیران و کارکنان جهادی در سازمان ثبت به ویژه در تهران، سیاست های جانشین پروری و میدان دادن به مدیران جوان، متعهد و متخصص و دریافت ایده های نو و به روز درون و برون سازمانی اشاره کرد و اظهار کرد: امروزه جوانان می توانند با صبر، حوصله و پاکدستی واحدهای ثبتی را به خوبی مدیریت کنند.

وی با اشاره به حجم بالای کار در ادارات اجرای اسناد رسمی در استان ها اظهار کرد: بخش زیادی از فرآیندهای این حوزه طی سه ماه آینده به صورت الکترونیکی ارایه خواهد شد که این امر بار زیادی را از دوش همکاران ما که بیش از ساعات مقرر اداری فعالیت می کنند برمی دارد.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش های ثبت استان تهران و رشد شاخص های عملکردی در این حوزه گفت: با رونمایی از سکوی خدمات یکپارچه ثبتی یا «کاتب» از سوی رییس قوه قضاییه در ایام دهه فجر سال جاری، در آینده نزدیک کاهش قابل ملاحظه ای در مراجعات به ادارات ثبت صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم هوشیاری روسا و کارکنان واحدهای ثبتی به ویژه در مناطقی که ارزش املاک بالا و دلالان و واسطه گرها تحت عناوین و شیوه های مختلف در پی سوءاستفاده از روزنه ها برای تعرض به حقوق دیگران هستند، تصریح کرد: باید در این زمینه با شناسایی تحرکات و دام های اینگونه افراد و جلوگیری از تردد کارچاق کن ها به ادارات، هرچه بیشتر از محیط کاری و حق و حقوق مردم مراقبت کرد و با تمرکز بر برنامه ها و سیاست های سازمانی، تسریع در هوشمندسازی خدمات و تکمیل چرخه فناورانه را در اولویت قرار داد.

بابایی از وضعیت نامناسب و عدم توجه به شرایط رفاهی و معیشتی کارکنان این سازمان بویژه ضعف در تشکیل تعاونی های فعال مسکن و مصرف در طی سالیان متمادی انتقاد کرد و از مدیران کل استان ها خواست با جدیت برنامه های این حوزه را پیگیری کنند.

اسناد صادره استان تهران در ده ماهه سال جاری بیش از مجموع اسناد صادره 10 استان کشور است

محمد افخمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران هم در این نشست با اعلام وصول 40 درصد مطالبات بانکی کل کشور در استان تهران در 10 ماهه امسال گفت: در این استان علیرغم چالش های فراوان به ویژه کمبود نیروی انسانی و حجم کار بسیار بالا، گام های بزرگی برداشته شده و همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند.

افخمی خاطرنشان کرد: تعداد مزایده های برگزار شده طی 10 ما نخست سال جاری در استان تهران نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته و تا این وقت از سال حدود 4 هزار مزایده برگزار شده که به نظر می رسد تا پایان سال جاری به بیش از 5 هزار مزایده برسد.

وی با ابراز امیدواری از به روز رسانی خدمات اجرای اسناد رسمی در سال آینده، راه اندازی بسترهای الکترونیکی جدید را موجب کاهش مراجعات غیر ضروری مردم دانست و با تشریح وضعیت اختبار یا آزمون شفاهی جذب سردفتر اسناد رسمی گفت: از یک هزار و 856 قبولی آزمون سردفتری اسناد رسمی استان تهران تا کنون از 989 نفر اختبار به عمل آمده است.

تثبیت 75 درصدی اراضی و املاک استان تهران، برابری اسناد صادره استان تهران با اسناد بیش از 10 استان کشور در 10 ماهه سال جاری، انجام 56 درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی، رشد بازرسی ها و نظارت ها و تثبیت مالکیت 7 هزار و 529 قطعه از واحدهای صنعتی، از دیگر مواردی بود که مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران به آن ها اشاره کرد.

در ادامه این نشست، صفدر کشاورز، معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهم ماموریت ها و برنامه های حوزه املاک و حدنگاری و تکالیف این سازمان، به تعریف مرحله به مرحله فرآیندهای این حوزه و ارسال آن به معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی جهت تکمیل چرخه فناورانه و هوشمندسازی خدمات اشاره کرد و افزود: ایجاد کارگزاری های حقوقی، فنی و مهندسی ثبتی زیر نظر سردفتران اسناد رسمی بر اساس تکالیف برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفته و 31 خدمت تخصصی دفاتر در این زمینه تعریف شده است که این اقدام نیز لازمه هوشمندسازی و ارایه خدمات به روز ثبتی با توجه به زنده و در جریان بودن فرآیندهای گسترده این سازمان است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت هم در این نشست و هم اندیشی گفت: خط قرمز ما قانون و اخلاق است و تخطی از این اصول موجب برخوردهای جدی خواهد شد.

وی با اشاره به برجسته سازی و اغراق در برخی اظهارنظرها پیرامون تخلفات و ذهنیت سازی های صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و صیانت از مدیران و کارکنان، از سیاست های مهم این حوزه است.

در این مراسم معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت نیز به تشریح برنامه ها و سیاست های این حوزه پرداخت و در پایان تعدادی از کارکنان به نمایندگی واحدهای ثبتی، مسایل، موانع و راهکارهای خود را جهت ارتقاء خدمات و رفع برخی کمبودها و محدودیت ها مطرح و ارایه دادند.

 پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وصول 40 درصد مطالبات بانکی کشور در 10 ماهه سال جاری در استان تهران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وصول 40 درصد مطالبات بانکی کشور در 10 ماهه سال جاری در استان تهران"، کلیک کنید.