احتمال وقوع رواناب و سیلاب در خراسان شمالی

احتمال وقوع رواناب و سیلاب در خراسان شمالی

تیتروز/خراسان شمالی مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها در استان هشدار داد.

نوربخش داداشی در گفت وگو با تیتروز اظهار کرد:  طبق بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر دریافتی از ماهواره، جو ناپایدار طی امروز و فردا در استان مستقر است که پدیده غالب آن ها افزایش وزش باد، به تدریج افزایش ابر و بارش باران خواهد بود.

وی ادامه داد: در بعضی از نقاط استان به ویژه بخش های غربی و شمال غربی استان، شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود و در ارتفاعات استان نیز وقوع مه پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته با کاهش دما روبه رو هستیم، بیان کرد: پیش بینی می شود برای فردا چهارشنبه حداقل دما در بجنورد 9 درجه، اسفراین 12، بام و صفی آباد 13، جاجرم 12، راز و جرگلان 9، سملقان 10، شیروان 9، فاروج 8، گرمه 12 و مانه نیز 11 درجه باشد.

وی گفت: حداکثر دمای فردا نیز در بجنورد 15 درجه، اسفراین 20، بام و صفی آباد 23، جاجرم 19، راز و جرگلان 14، سملقان 17، شیروان 18 و فاروج، گرمه و مانه نیز 19 درجه پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: هشدار نارنجی نسبت به وزش باد لحظه ای نسبتاً شدید و فعالیت سامانه های بارشی برای امروز و فردا صادر شده است.

به گفته وی، احتیاط در هنگام کار در ارتفاعات، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی و سازه های موقت، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت ضرورت رعایت سرعت مطمینه و روشن نگه داشتن چراغ ها در مه و بارش باران، انتقال نهاده های کشاورزی به مکان های مسقف و همچنین لایروبی کانال ها و آبروها از جمله نکاتی است که باید در روزهای باقیمانده از هفته جاری مد نظر قرار گیرد.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احتمال وقوع رواناب و سیلاب در خراسان شمالی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احتمال وقوع رواناب و سیلاب در خراسان شمالی"، کلیک کنید.