استخراج کربن فعال از پوست نارنج برای حفظ پاکیزگی محیط زیست

ایده بازار دانش آموزی؛

استخراج کربن فعال از پوست نارنج برای حفظ پاکیزگی محیط زیست

دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی با استفاده از پوست نارنج موفق به حفظ پاکیزگی محیط زیست و جمع آوری ضایعات شدند و با استفاده از این محصول دانش بنیان به اسیدی نشدن آب های زیرزمینی و خاک، باقی نماندن هیچ دورریز کمک ویژه ای کردند.

امیرسام قاسمی، دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی ساری از مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری تیتروز، اظهار کرد: در پژوهشی که داشتیم از پکتین آلبیدوی خشک شده نارنج، نوعی فیبر است که منشا طبیعی دارد و در برخی از میوه ها و سبزیجات وجود دارد، استفاده کردیم.

به گفته وی، با استفاده از پوست نارنج موفق به ساخت کربن فعال شدم که کروم 6 داخل شیرآبه ها را از آن جدا می کند. به دلیل فراوانی این میوه در مازندران، همچنین به دلیل دورریز بودن پوست آن و با توجه به دارا بودن درصد پکتین بالا در پوست آن استفاده شده است.

پوست نارنج را دور نریزید!

این دانش آموز با اشاره به باغات پر محصول نارنج در مازندران، ادامه داد: مردم مازندران از پوست نارنج برای آب گیری استفاده می کنند و دور ریختن پوست آن منجر به آسیب محیط زیست می شود؛ بنابراین فعالیت ما دو سر سود محسوب می شود، زیرا علاوه بر اینکه به محیط زیست آسیب وارد نمی کند، بلکه هزینه اقدامات ما نیز کاهش پیدا می کند.

تولید محصول دانش بنیان ژله با پوست نارنج

وی با بیان اینکه انسان زباله بسیار زیادی تولید می کند، تصریح کرد: زباله ها شیرآبه بسیار زیادی دارد و با وجود دفن آنها شیرآبه ها وارد خاک می شود و با نفوذ به آب های زیرزمینی، آنها را آلوده می کند و دیگر قادر به استفاده از آنها نیستیم.

استخراج کربن فعال به جمع آوری ضایعات کمک می کند

به گفته این دانش آموز، استخراج کربن فعال از نارنج مزایای بسیاری از جمله حفظ محیط زیست، جمع آوری ضایعات، کمک به اسیدی نشدن آب های زیرزمینی و خاک، حذف پسماند همزمان با تولید محصول دانش بنیان ژله دارد. این راه به عنوان یکی از ساده ترین و در دسترس ترین راه ها برای رسیدن به کمربن فعال است که علاوه بر کاهش وابستگی به تولیدات مشابه خارجی، محصولی نوآورانه به شمار می آید.

قاسمی با اشاره به آزمایش های علمی و آنالیز های مختلف، ابراز کرد: با استفاده از این موارد جویا شدم که کیفیت کربن فعال استخراج شده به چه صورتی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استخراج کربن فعال از پوست نارنج برای حفظ پاکیزگی محیط زیست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استخراج کربن فعال از پوست نارنج برای حفظ پاکیزگی محیط زیست"، کلیک کنید.