استقبال میراث فرهنگی از ایجاد واحدهای بوم گردی در شهرستان سرخه

استقبال میراث فرهنگی از ایجاد واحدهای بوم گردی در شهرستان سرخه

تیتروز/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: از ایجاد واحدهای اقامتی، بوم گردی و سنتی در شهرستان سرخه استقبال می‌شود.

حسن عربی ۱۹ تیرماه با اعلام این خبر افزود: افرادی که مالک خانه‌های قدیمی به‌ویژه در بافت قدیم شهر سرخه هستند، می‌توانند به‌منظور راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی و یا خانه مسافر اقدام کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: قراری گیری شهر سرخه در مسیر عبور ۲۰ میلیون زائر امام رضا (ع) فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد واحدهای اقامتی در این شهر است و از تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای انجام این امر دعوت می‌کنیم.

عربی گفت: علاقه‌مندان بعد از صدور موافقت اولیه و صورت‌جلسه کمیته گردشگری از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان و طی کردن مراحل ثبت‌نام در درگاه ملی مجوز به آدرس mojavez.ir می‌توانند در قالب اقامتگاه مذکور بعد از دریافت پروانه بهره‌برداری از تسهیلات نیز استفاده کنند.

او افزود: با توجه به اینکه شهر سرخه فاقد سوئیت‌های اقامتی است، شهرداری سرخه می‌تواند خانه‌هایی که در بافت قدیم (واجد ارزش تاریخی) قرار دارند و تملک می‌کند، اگر در طرح تعویض قرار ندارند، می‌تواند در قالب سوئیت‌های اقامتی این منازل را بعد از بازسازی و مرمت در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد.

شهرستان سرخه در استان سمنان در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شرق تهران و در ۲۰ کیلومتری غرب مرکز استان سمنان قرار دارد.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استقبال میراث فرهنگی از ایجاد واحدهای بوم گردی در شهرستان سرخه" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استقبال میراث فرهنگی از ایجاد واحدهای بوم گردی در شهرستان سرخه"، کلیک کنید.