افزایش فروش محلی با دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام یه ابزار فوق العاده برای افزایش فروش محلیه. مهم اینه که ازش به درستی و با برنامه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مشتری ها نیاز به توجه دارن و با استفاده درست از دایرکت می تونید حس خاص بودن رو بهشون بدید.

افزایش فروش محلی با دایرکت اینستاگرام

همیشه دنبال راه های جدید برای جذب مشتری و افزایش فروش هستیم مخصوصاً اگر کسب وکار ما محلی و کوچک باشد. یکی از موثرترین روش ها برای افزایش فروش استفاده از دایرکت اینستاگرام است. برای نمونه تبلیغات پیچ زاینده رود اصفهان در اینستاگرام یکی از پیج هایی است که می تواند به کسب کار محلی شما کمک کند.

در این مقاله با تجربیات واقعی و پیشنهادات کاربردی خودم شما رو راهنمایی می کنم که چطور با دایرکت اینستاگرام فروشتون رو بیشتر کنید.

چگونه دایرکت اینستاگرام به کسب و کارها کمک می کند؟

دایرکت اینستاگرام ابزاری قدرتمنده که به شما اجازه میده مستقیم با مشتری هاتون در ارتباط باشید. اینجا جاییه که می تونید رابطه نزدیک تری با مشتری ها بسازید و نیازهاشون رو از نزدیک درک کنید.

چطور با دایرکت مشتری ها رو به خرید ترغیب کنیم؟

پاسخ سریع و به موقع : خیلی مهمه که وقتی مشتری پیامی می فرسته سریع جوابش رو بدین. من همیشه این کار رو تو اولویت قرار میدم. وقتی مشتری حس کنه که بهش اهمیت میدین راحت تر به خرید ترغیب میشه.

شخصی سازی پیام ها : وقتی کسی درباره محصول خاصی از من سوال می پرسه سعی می کنم پاسخی بهش بدم که مختص به خودش باشه و با اسم خود مشتری رو صدا بزنم. اینکار باعث میشه مشتری حس خاص بودن بکنه و بیشتر به خرید علاقه مند بشه.

از چه نوع پیام هایی در دایرکت استفاده کنیم؟

پیام های خوش آمدگویی : اگر کسی تازه به پیج شما سر زده و شما متوجه شدید یه پیام خوش آمدگویی ساده بهش بفرستید. مثلاً : «خوش اومدی به پیج ما! اگر سوالی درباره محصولات داریم در خدمتیم!»

پیشنهادهای اختصاصی : وقتی محصولی دارید که فکر می کنید مناسب مشتری خاصیه بهش پیشنهادش بدین. مثلاً : «دیدم که به محصولات ارگانیک علاقه دارید پیشنهاد میکنم روغن زیتون ارگانیک جدیدمون رو هم بررسی کنید!»

چطور با دایرکت تخفیف های جذاب ارائه کنیم؟

یک راه عالی برای افزایش فروش پیشنهاد تخفیف اختصاصی در دایرکت هست. مثلاً به مشتری هایی که فعال تر هستند یه کد تخفیف خاص بفرستید که بتونن توی خریدشون استفاده کنن. اینکار علاوه بر افزایش فروش مشتری ها رو ترغیب می کنه که دوباره برگردند نمونه اینکار را در سایت e-ad که پیج اینستاگرامی در اصفهان است را به همراه نمونه کارها می توانید مشاهده کنید.

برنامه ریزی برای ارسال پیام های تبلیغاتی

یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید برنامه ریزی در ارسال پیام های تبلیغاتیه. نمی تونید هر روز به همه مشتری ها پیام بفرستید و انتظار داشته باشید که تاثیر مثبتی داشته باشه. پس اینجا جدولی تهیه کردم که بر اساس اون می تونید برنامه ریزی کنید : 

  • پاسخ گویی به موقع
  • خوش آمدگویی بلافاصله پس از دنبال کردن پیام شخصی سازی شده
  • تخفیف ویژه هر دو هفته یک بار به مشتری های قدیمی
  • معرفی محصول جدید ماهانه بر اساس علایق مشتری ها
  • ارائه پاسخ های دقیق و حرفه ای

سعی کنید توی دایرکت همیشه اطلاعات دقیق بدید. اگه مشتری سوالی داره که جوابش رو نمیدونید سریع جواب ندید؛ ازش بخواید که صبر کنه تا اطلاعات رو به دست بیارید. اینطوری مشتری حس می کنه که دقت و حرفه ای بودن برای شما مهمه.

استفاده از پیام های صوتی و تصویری

گاهی یه پیام صوتی یا یه ویدئو خیلی بیشتر از پیام های متنی تاثیر داره. وقتی محصولی جدید دارید یه ویدئو کوتاه از محصول بفرستید و توضیح بدین که چرا این محصول می تونه براشون مفید باشه.
اشتباهات رایج در دایرکت و چطور ازشون دوری کنیم

پاسخ دیرهنگام : همونطور که گفتم مشتری باید حس کنه که براش ارزش قائل هستید. پس همیشه تلاش کنید تا جای ممکن سریع جواب بدید.

پیام های کپی و عمومی : هیچ کس از پیام های عمومی و کلی خوشش نمیاد. پس از این نوع پیام ها دوری کنید و همیشه پیام ها رو شخصی سازی کنید.

پرسش و پاسخ

چطور می تونم مشتری های جدید رو پیدا کنم و بهشون پیام بدم؟ برای این کار می تونید از پست های محلی و هشتگ های مرتبط با منطقه استفاده کنید. مثلاً اگر در تهران فعالیت دارید از هشتگ های محلی استفاده کنید تا مشتری های نزدیک تر رو جذب کنید.

آیا استفاده از پیام های صوتی در دایرکت موثره؟ بله! پیام های صوتی یه حس واقعی تر و انسانی تر به مکالمه میدن و کمک می کنن مشتری ها احساس بهتری داشته باشن.

چه نوع تخفیف هایی بیشتر تاثیر داره؟ تخفیف هایی که زمان مشخص دارن معمولاً بیشتر تاثیر دارن چون مشتری ها رو به خرید سریع تر ترغیب می کنن. از تخفیف های فلش سیل یا تخفیف برای اولین خرید استفاده کنید.

پیشنهاد می کنم شما هم تجربیاتتون رو تو بخش کامنت ها با ما به اشتراک بذارید. آیا از دایرکت اینستاگرام برای فروش استفاده کردید؟ موفق بودید؟ از چه روش هایی استفاده کردید که مفید بوده؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش فروش محلی با دایرکت اینستاگرام" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش فروش محلی با دایرکت اینستاگرام"، کلیک کنید.