باغ موزه دفاع مقدس باید تا هفته دولت تکمیل شود – خبرگزاری تیتروز | اخبار ایران و جهان

باغ موزه دفاع مقدس باید تا هفته دولت تکمیل شود - خبرگزاری تیتروز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تیتروز، مجتبی عبداللهی در نشست اعضای هیات امنا فرهنگی دفاع مقدس استان با بیان اینکه فاز دوم و تکمیل باغ موزه هم تا دهه فجر باید تکمیل شود گفت: برنامه های فرهنگی باید به صورت مستمر در مقبره شهدای شاخص و گمنام البرز برگزار شود.

وی به شهدای شاخص استان اشاره کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید المان هایی در شهرها ساخته شود تا نسل آینده با این فرهنگ مانوس شود.

استاندار البرز افزود: دوران دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی 300 هزار شهید داشت که خاستگاه حدود 5 هزار و 250 شهید در استان البرز است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یک فرهنگ است که لحظه لحظه آن برای حتی کسانی که در آن دوره حضور داشتند، درس و تجربه محسوب می شود بنابراین باید برای زنده نگه داشتن گفتمان و فرهنگ این دوره مقدس تلاش کنیم.

عبداللهی به تجربه های موفق برخی استان ها در ساخت یادبودها، مراسم فرهنگی، بهره گیری از المان های شهری و تبدیل مقبره شهدای گمنام به اماکن فرهنگی اشاره کرد و از مجموعه شورای اسلامی شهر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواست تا در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند چراکه مقبره شهدا، نقاط نورانی و ویژه استان هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باغ موزه دفاع مقدس باید تا هفته دولت تکمیل شود – خبرگزاری تیتروز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باغ موزه دفاع مقدس باید تا هفته دولت تکمیل شود – خبرگزاری تیتروز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.