برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟

برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در ادامه با اشاره به لزوم رفع برخی مشکلات صنعت چاپ در دولت جدید، گفت: زنجیره تامین از ماشین‌آلات تا مواد واسطه‌ای و مصرفی باید به شکل گسترده در اختیار صنف قرار گیرد، در این میان با توجه به گرانی مواد اولیه، پیش‌بینی تسهیلات برای صنف ضروری است تا فعالیت و روند کسب و کار همکاران با کمترین مشکل همراه باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مانع برای حذف یا لغو واردات یک کالا آسیب‌های زیادی به فعالان صنعت چاپ و نشر می‌زند، گفت: بخش عمده این اتفاق‌ها، موجب افزایش رانت، توسعه قاچاق، ایجاد فساد اقتصادی، کاهش عرضه در بازار و افزایش تورم است، در این میان توقع ما از دولت این است که نرخ ارز ثبات داشته باشد تا فعالان صادراتی ما در فضای آرام‌تری داشته باشند.

برگزاری ایفپکس‌۳ بهار۱۴۰۴

وی در بخش دیگر این نشست، درباره نمایشگاه «آینده چاپ ایران» اشاره کرد و گفت: نمایشگاه «آینده چاپ ایران» از دو سال قبل با هدف دستیابی به بازارهای بین‌المللی شکل گرفت و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین تولیدکننده داخلی و خارجی است، در تلاشیم این نمایشگاه، محفلی برای ارائه محصولات ایرانی به بازارهای جهانی باشد.

عابدین افزود: نمایشگاه ایفپکس ۳، سال آینده در فصل بهار برگزار خواهد شد.نمایشگاه  امسال با توجه به واقعه تلخ شهادت رییس جمهور و فضای انتخابات با وقفه روبره شد .چراکه این  نمایشگاه جنبه بین المللی هم داشت و باید وزارت امورخارجه پای کار می آمد.بنابراین آنرا به تعویق آن اهیتم اما در نهایت تصمیگرفتیم‌که با برنامه ریزی بیشتر و بهتر آن را در بهار سال آینده برگزار کنیم.ماذالان از کشورهای دیگر درخواست‌های داریم که پیگیر نمایشگاه هستند و باید زمان مناسبی را برای این ارتباطات بین‌المللی پیدا کنیم.

عابدین ضمن تاکید بر اینکه برای برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ این اهمیت وجود دارد که این نمایشگاه در چه شرایط کشور به لحاظ اقتصادی برگزار شود، اظهار کرد: بر این اساس تمام تلاش خود را کردیم تا شرایط اقتصادی کشور آماده باشد و بتوانیم آنچه سزاوار فعالان این حوزه است را اجرایی کنیم. باتوجه به اقدامات صورت گرفته توسط اتحادیه طی ماه‌های اخیر، بر آن شدیم تا برنامه‌های آموزشی را تقویت کرده و در زمینه مبانی، مقررات و روش‌های صادراتی ارائه دهیم تا بتوانیم به افرادی که برای حضور در بازارهای بین‌المللی تمایل پیدا کرده‌اند، تسهیلات ارائه دهیم تا رشد و رونق تولید را در کنار صادرات داشته باشیم.

عابدین با اشاره به برخی بخشنامه های غیرکارشناسی شده گفت: یکی دو ماه پیش بخشنامه ای توسط دولت صادر شد که ثبت سفارش مواد مصرفی مرکب و .. توسط بخش بازرگانی حذف شده و نمی توانیم ثبت سفارش کنیم، این باعث رانت افزایش قاچاق و … می شود. باعث کاهش عرضه، افزایش تقاضا و … است. در نهایت افزایش قیمت کاهش قدرت خرید در سبد کالا و .. می شود این تصمیمات مهم است و دولت باید با دقت بیشتری بررسی کند.

وی گفت: ناوگان تولیدی ما فرسوده شده است، اگر سرمایه گذاری تامین نشود،  ممکن است نیاز روز تولید کنندگان را نتوانبم تامین کنیم. در زمینه آموزش هم نیاز به کمک دولت داریم تا آن مقررات و سیستم های نظارتی که در بازارهای هدف برای بسته بندی کالا انجام می شود را بتوانیم دنبال کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: یکی دیگر از توقعات ما از دولت این است که چند نرخی بودن ارز صادراتی را رفع کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟"، کلیک کنید.