تأمین هیئت علمی با هدف بورس دانشجویان دکتری

تأمین هیئت علمی با هدف بورس دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از دانش آموختگی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می‌شوند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری تیتروز، محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان درباره بورس سال آخر گفت: یکی از راه‌های تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده از ظرفیت بورس برای دانشجو‌های دکتری است.

وی ادامه داد: فرایند بورس سال آخر به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا دانشگاه‌ها تقاضا‌های خود برای تأمین اعضای هیئت علمی در رشته – گرایش‌های مورد نظر خورا به ما اعلام می‌دارد سپس این تقاضا‌ها تجمیع می‌شود و پس از بررسی و تصویب در شورای مرکزی بورس، سازمان امور دانشجویان طی فراخوانی، اعلام نیاز به هیئت علمی از میان دانشجویان دکتری را منتشر می‌کند.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در فراخوان تعداد هیئت علمی و رشته گرایش‌های مورد نظر مورد نیاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود؛ اظهار کرد: دانشجویان دکترای خارج از کشور و دانشجویان دکتری داخل که دفاع از پروپوزال خود را انجام داده باشند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. این افراد پس از شرکت در فراخوان و غربالگری اولیه برای انجام مصاحبه به سازمان امور دانشجویان دعوت خواهند شد.

مسعودی تصریح کرد: فرایند مصاحبه به این شکل خواهد بود که داوطلب پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی به مرحله بعد یعنی انجام مصاحبه عمومی خواهد رفت و در نهایت با بررسی صورت گرفته داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان بیان کرد: دانشگاه نیز طبق روال اجرایی جذب خود فرایندی را در نظر دارد که پس ازانجام آن و موفقیت داوطلب، افراد منتخب را به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان امور دانشجویان در پایان این فرایند با دریافت صورت جلسه هیأت اجرایی جذب دانشگاه، حکم بورس منتخبین را از سوی رئیس سازمان صادر می‌کند و به این نحو داوطلبان بورس هیأت علمی دریافت می‌کنند و بعد از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استاد یار تبدیل وضعیت خواهند شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تأمین هیئت علمی با هدف بورس دانشجویان دکتری" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تأمین هیئت علمی با هدف بورس دانشجویان دکتری"، کلیک کنید.