حماسه حضور ملت ایران در گام دوم انتخابات/ شور و شوق کم‌سابقه پای صندوق‌های رأی

تیتروز گزارش می‌دهد؛

حماسه حضور ملت ایران در گام دوم انتخابات شور و شوق کم‌سابقه پای صندوق‌های رأی

مردم ایران در سراسر کشور با حضور پرشور خود در مراکز رأی‌گیری در حال خلق حماسه‌ای از همبستگی و اراده هستند و صف‌های طولانی نشان از عزم راسخ مردم برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر دارد.

خبرگزاری علم و فناوری تیتروز؛ مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز در استان‌ها آغاز شده است.

در مرحله اول این انتخابات که با حضور چهار نامزد برگزار شده بود، مسعود پزشکیان ۱۰۴۱۵۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹۴۷۳۲۹۸ رای، محمدباقر قالیباف ۳۳۸۳۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶۳۹۷ رای کسب کردند و به این ترتیب آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

فرآیند رأی‌گیری مرحله دوم از ساعت ۸ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، این زمان تمدید خواهد شد.

رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی و  344 شعبه خارج از کشور انجام می‌شود. بیش از ۸۰۰ هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند.

اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد و فرایند رأی‌گیری با کارت ملی یا شناسنامه انجام می‌شود.

نمایندگان نامزد‌ها نیز در شعب رأی‌گیری و همچنین ستاد انتخابات حضور دارند و در این مرحله هر یک از نامزد‌ها حتی یک رأی بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.

گزارش خبرنگاران تیتروز از سراسر کشور حکایت از حضور صبحگاهی مردم در شعب اخذ رأی دارد و مردم از ساعات آغازین رأی‌گیری، رأی خود را به صندوق می‌اندازند تا رئیس‌جمهور چهاردهم انتخاب شود.

خلق «حماسه حضور» توسط مردم سیستان

مردم ولایت‌مدار سرزمین نخل و آفتاب از روزهای پیش خود را برای حماسه‌آفرینی در این انتخابات و تجدیدپیمان با آرمان‌های مقدس امام خمینی(ره) آماده کرده‌اند و حضور آنها در نخستین دقایق رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی ستودنی است. یک هزار و 830 شعبه اخذ رأی در استان سیستان و بلوچستان فعال است و بیش از 45 هزار نفر به برگزاری انتخابات کمک می‌کنند.

آرای آقایان پزشکیان، جلیلی، قالیباف و پورمحمدی در دور نخست در استان سیستان و بلوچستان به ترتیب 443 هزار و 226 رأی، 199 هزار و 976 رأی، 87 هزار و 788 رأی و چهار چزار و 368 رأی بوده است.

در دور نخست مجموع تعرفه‌های مصرفی رأی در استان سیستان و بلوچستان به 764 هزار و 426 مورد رسید. میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز به 40 درصد رسید. تعداد آرای ماخوذه صحیح نیز در مجموع 735 هزار و 358 رأی بوده است.

ادامه دارد…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حماسه حضور ملت ایران در گام دوم انتخابات/ شور و شوق کم‌سابقه پای صندوق‌های رأی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حماسه حضور ملت ایران در گام دوم انتخابات/ شور و شوق کم‌سابقه پای صندوق‌های رأی"، کلیک کنید.