خبر خوش برای بیماران هموفیلی/ کمبودهای دارویی تا 10 روز آینده برطرف می شود

خبر خوش برای بیماران هموفیلی کمبودهای دارویی تا 10 روز آینده برطرف می شود

کانون هموفیلی ایران از واردات 3 داروی هیومیت، فاکتور 13 و فیبرینوژن در 10 روز آینده پس از سه ماه از کمبود این دارو خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری تیتروز، کانون هموفیلی ایران از واردات سه داروی این بیماران در 10 روز آینده خبر داد.

کانون هموفیلی ایران در اطلاعیه خود آورده است:

 پس از کمبود های چند ماهه سه داروی هیومیت، فاکتور 13 و فیبرینوژن، طی 10 روز آینده محموله ای حاوی شش هزار ویال داروی هیومیت، 1500 ویال فاکتور 13 و دو هزار ویال فیبرینوژن وارد کشور خواهد شد.

انتظار می رود در صورت تسریع سازمان غذا و دارو، این سه دارو قبل از سال جدید در دسترس بیماران قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش کمبود فیبرینوژن علاوه بر تحمیل درد و رنج به گروهی از بیماران هموفیلی، موجب مشکلات عدیده برای زنان باردار شده است.

این حجم دارو با توجه به اینکه محموله دیگری اخیرا ترخیص و توزیع شده است، نیاز اسفند ماه را پوشش می دهد. همچنین شرکت واردکننده اعلام کرده که اعتبارات لازم برای تامین دارو را در ماه های فروردین و اردیبهشت سال آینده در اختیار دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خبر خوش برای بیماران هموفیلی/ کمبودهای دارویی تا 10 روز آینده برطرف می شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خبر خوش برای بیماران هموفیلی/ کمبودهای دارویی تا 10 روز آینده برطرف می شود"، کلیک کنید.