خسارت سنگین سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی

خسارت سنگین سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی

آفتاب نیوز :

رضا یاقوتی نیا گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در 26 اردیبهشت ماه جاری 348 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب شرب شهر ها و روستا های این استان وارد کرد.

وی اظهار کرد: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بیشتر نقاط خراسان رضوی تاسیسات آب رسانی 6 شهرستان دچار خسارت شد.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل آبفا خراسان رضوی با بیان اینکه ورود سیلاب و گل و لای به تاسیسات منجر به قطع آب روستا ها شد، اظهار کرد: آبفا خراسان رضوی با توجه به هشدار های هواشناسی تمامی امکانات خود را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده کرده بود و نیرو های امدادگر نیز به حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گفته وی با اعلام گزارش امور های تابعه از وقوع سیل و آسیب دیدگی خطوط انتقال و شبکه های توزیع، آب رسانی با تانکر سیار به روستا های آسیب دیده در دستور کار قرار گرفت و همزمان عملیات رفع اتفاق هم آغاز شد.

وی از آسیب دیدگی خطوط انتقال و تصفیه خانه، شبکه توزیع، جاده های دسترسی، دیوار ساحلی و حوضچه های شیرآلات در هفت مجتمع روستایی و 13 روستا در شهرستان های فریمان، درگز، کلات، تربت جام، تایباد و سرخس خبر داد و گفت: شبکه فاضلاب در شهر نیشابور هم دچار پس زدگی شد.

یاقوتی نیا بیشترین خسارت را مربوط به شهرستان فریمان دانست و افزود: ترمیم خطوط انتقال و شبکه توزیع روستا ها و همچنین آب رسانی به روستا های آسیب دیده این شهرستان با استفاده از تانکر های آبفا و حتی بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

یاقوتی نیا خاطرنشان کرد: وقوع سیل در صبح جمعه نیز روند عملیات نیرو های اتفاقات آب را برای ساعاتی دچار وقفه کرد.

وی ادامه داد: مدیرعامل آبفای خراسان رضوی با حضور در فریمان روند عملیات را مدیریت و رصد کرد. بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی پرقدرت از روز سه شنبه 25 اردیبهشت در استان فعال شد که تا اوایل هفته آینده بارش های رگباری و تگرگ همراه با رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید و آب گرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خسارت سنگین سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خسارت سنگین سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی"، کلیک کنید.