رشته ارتباطات سلامت در دانشگاه ها ضروری است
سخنگوی وزارت بهداشت در گفت وگو با تیتروز؛
پاک آیین گفت: تبدیل اطلاعاتی که برای عموم نامفهوم است به محتوای رسانه ای و مطالبی که برای همهٔ مخاطبین قابل درک و جذاب باشد، ازجمله کار ها و فعالیت های یک رسانه است.
پدرام پاک آیین،سخنگوی وزارت بهداشت و نماینده مدیران مسیول در هییت نظارت بر مطبوعات؛ در گفت وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری تیتروز؛ بابیان اینکه محتوا و خبر حاصل فکر و ابتکار منابع انسانی است، گفت: منابع انسانی رسانه ها، برای اینکه توانایی تولید محتوای غنی در یک حوزه ای را داشته باشند، باید از دانش پیرامونی نسبت به آن حوزه و مهارت فنی روزنامه نگاری برخوردار باشند.
وی افزود: تعداد افرادی که در حوزه دانش پیرامونی رسانه های سلامت یعنی علوم پزشکی، تخصص یا تجربه داشته باشند و در کار روزنامه نگاری آموزش دیده باشند خیلی کم است، ما در بخش رسانه سلامت، با فقر نیرو مواجه هستیم.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برگزاری دوره هایی با هدف ارتقای دانش پیرامونی یعنی مسایل و دغدغه های حوزه سلامت که خبرنگار این حوزه باید آموزش دیده باشد توسط دانشکده ها، دانشگا ها و حتی دفاتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها باید برگزار شود. این آموزش ها می تواند راه حلی کوتاه مدت برای رفع این معضل باشد، همچنین می توان از ایجاد رشته ارتباطات سلامت در دانشگاه ها به عنوان راه حل دراز مدت یادکرد تا فارغ التحصیلان این رشته وارد حوزه رسانه سلامت شوند.
نماینده مدیران مسیول در هییت نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه در همه جای دنیا کار رسانه ای یک کار تلفیقی از مهارت، تخصص و تجربه است، اظهار کرد: اگر یک رسانه در رابطه با فیزیک بخواهد فعالیت کند لازم نیست ک همه ی بدنه ی آن رسانه فیزیکدان های نخبه باشند؛ اما لازم است که از این رشته یک دانش عمومی داشته باشند و از مهارت رسانه ای خوبی برخوردار باشد؛ زیرا رسانه در مقام تحلیل و پرسشگری است و در مقام تولید علم نیست.
پاک آیین گفت: رسانه های اختصاصی به رسانه هایی گفته می شود که همگانی اند، بعضی از آنها وزن محتوای خود را در یک حوزه گذاشته اند و بر آن موضوع تمرکز دارند؛ اما رسانه های تخصصی در یک رشته علمی یا معرفتی تولید مقاله یا علم می کنند که فقط برای مخاطبان خاص است.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: 67 دانشگاه وزارت بهداشت به عنوان رسانه های تخصصی با نشریات دارای مجوز به تولید مقالات علمی می پردازند که بعضی از این نشریات در پایگاه های خبری مطرح جهان منتشر می شوند.
وی افزود: تبدیل اطلاعاتی که برای عموم نامفهوم است به مطالبی که برای همهٔ مخاطبین قابل درک و جذاب باشد، ازجمله کار ها و فعالیت های یک رسانه اختصاصی است.
نماینده مدیران مسیول هییت نظارت بر مطبوعات با اشاره به ورود هوش مصنوعی به حوزه رسانه گفت: هوش مصنوعی یک ابزار پردازش محتوا است و می تواند به رسانه ها در موضوع سرعت، دسترسی سریع به داده ها و تنوع بخشی در شکل رسانه کمک کند، اما کارکرد مدیریت رسانه را نمی تواند داشته باشد.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رشته ارتباطات سلامت در دانشگاه ها ضروری است" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رشته ارتباطات سلامت در دانشگاه ها ضروری است"، کلیک کنید.