رشد ۸ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای ۱۴۰۳ در اصفهان

رشد ۸ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای ۱۴۰۳ در اصفهان

به گزارش تیتروز از اصفهان، کیان دهراب‌پور اظهار کرد: هفت مرکز ثابت انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان اصفهان فعال بود.

وی با بیان اینکه بیشترین اهدای خون در این ۲ روز پس از خمینی‌شهر و اصفهان به ترتیب در شهرستان‌های کاشان، خوانسار و گلپایگان ثبت شده است، افزود: میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در خمینی شهر ۴۶۰ نفر و در مرکز خواجوی شهر اصفهان ۴۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به مراجعه دو هزار و ۵۴۲ نفر به مراکز اهدای خون اصفهان در روزهای تاسوعا و عاشورا، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۷۶ نفر روز تاسوعا به هفت مرکز خونگیری در استان مراجعه کردند و ۹۷۲ نفر از بین آنها موفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۳۶۸ نفر نیز روز عاشورا به این مراکز مراجعه کردند که یکهزار و ۱۵۸ نفر آنها اهدای خون داشتند.

دهراب‌پور با اشاره به اینکه ۵۷.۵۹ درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل ۲ بار در سال خون اهدا می‌کنند، ادامه داد: اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال در استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پویش سراسری «اهدای خون، فرهنگ حسینی» گفت: میزان ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر ۲ هزار و ۵۱۸ واحد معادل ۶.۲ روز است.

گفتنی است در استان اصفهان بیش از یک هزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یک هزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی به صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رشد ۸ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای ۱۴۰۳ در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رشد ۸ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای ۱۴۰۳ در اصفهان"، کلیک کنید.