رقابت نفسگیر داوطلبان برای تصاحب صندلی دانشگاه در راند نخست ماراتن کنکور

تیتروز گزارش می‌دهد؛

رقابت نفسگیر داوطلبان برای تصاحب صندلی دانشگاه در راند نخست ماراتن کنکور

داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی امروز رقابت نفسگیری برای تصاحب صندلی‌های داشتند.

خبرگزاری علم و فناوری تیتروز؛ نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ از صبح امروز پنج‌شنبه ۲۱ تیر برگزار شد.

صبح امروز داوطلبان گروه علوم ریاضی و انسانی رقابت کردند و عصر امروز هم داوطلبان گروه هنر و زبان‌های خارجی در حال رقابت هستند.

۲۷۰ هزار نفر در گروه علوم انسانی شرکت کرده‌اند که ۶۶ درصد خانم و ۳۴ درصد آقا هستند و در گروه هنر و زبان، ۴۶ هزار و ۷۰ هزار نفر شرکت کردند که بیش از ۷۰ درصد خانم هستند.

داوطلبان گروه علوم تجربی صبح فردا جمعه ۲۲ تیرماه در نوبت دوم کنکور شرکت می‌کنند.

تعداد داوطلبان رشته ریاضی 125 هزار و 119 نفر است که 35 درصد خانم و 65 درصد آقا و در گروه علوم تجربی، 471 هزار داوطلب وجود دارد که 33 درصد آقا و 67 درصد خانم هستند.

تعداد داوطلبان در نوبت دوم کنکور 1403، 984 هزار و 214 نفر است که 63 درصد داوطلبان زن و 37 درصد مرد هستند.

نتایج اولیه به شکل نمرات خام اواخر مرداد یا اوایل شهریور اعلام می شود و پس از آن براساس نتایج اولیه آزمون سراسری و سوابق تحصیلی داوطلبان، نمره تراز تولید می‌شود که ملاک گزینش است.

رقابت ۱۳ هزار و ۳۰۳ داوطلب در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد آذربایجان‌غربی

۱۳ هزار و ۳۰۳ داوطلب در گروه‌های آزمایشی مختلف، روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه، در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این جهت، دانشگاه آزاد اسلامی این استان بیشترین تعداد داوطلب در آزمون‌های سراسری این ۲ روز را میزبانی می‌کند.

تعداد داوطلبانی که برای شرکت در آزمون سراسری روز پنج‌شنبه در گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه حضور پیدا میکنند، ۴۹۹ داوطلب خانم و ۸۸۲ داوطلب آقا خواهد بود که این تعداد برای آزمون سراسری روز جمعه در گروه آزمایشی علوم تجربی، به هزار و ۴۵۲ داوطلب خانم و هزار و ۲۸۲ داوطلب آقا می‌رسد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو در مجموع یک‌هزار و ۸۴ داوطلب در گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان خارجه و هنر را میزبانی می‌کند که از این تعداد، ۴۱۷ نفر مربوط به گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی فیزیک در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۰۹ نفر مربوط به گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه برای بعد از ظهر روز پنج‌شنبه و ۵۵۸ نفر مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی برای صبح روز جمعه است.

دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد خوی و سلماس در شمال استان آذربایجان‌غربی به ترتیب پذیرای ۲ هزار و ۲۰۷ و هزار و ۶۳۴ داوطلب در تمام گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان خارجه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پنجشنبه ونوبت صبح روز جمعه خواهند بود.

تعداد کل داوطلبان شرکت‌کننده در تمام گروه‌های آزمایشی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد ۲ هزار و ۵۲۳ نفر است که ۹۲۷ داوطلب در گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی صبح روز پنج‌شنبه و ۳۰۷ داوطلب در گروه‌های آزمایشی زبان خارجه و هنر در بعد از ظهر روز پنج‌شنبه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی برای شرکت در واحد مهاباد نیز در مجموع هزار و ۳۸۹ داوطلب آقا و خانم است.

در جنوب استان آذربایجان‌غربی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان نیز شمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی ۵۰۰ نفر خانم، در عصر همان روز نیز شمار داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه ۳۰۱ نفر داوطلب آقا و خانم است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب هم میزبان تعداد ۴۵۳ داوطلب آقا در رشته علوم تجربی خواهد بود.

ادامه دارد…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رقابت نفسگیر داوطلبان برای تصاحب صندلی دانشگاه در راند نخست ماراتن کنکور" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رقابت نفسگیر داوطلبان برای تصاحب صندلی دانشگاه در راند نخست ماراتن کنکور"، کلیک کنید.