رکورد شگفت انگیز اسپیس ایکس/ پرتاب 3 موشک به فضا در یک روز

رکورد شگفت انگیز اسپیس ایکس/ پرتاب 3 موشک به فضا در یک روز

به گزارش تیتروز، شرکت اسپیس ایکس در کمتر از 24 ساعت 3 ماموریت فضایی انجام داد. این شرکت نخست کپسول حامل فضانوردان ماموریت کرو8 را به ایستگاه فضایی بین المللی به فضا فرستاد. به طور دقیق تر یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس همراه 4 فضانورد ماموریت «کرو8» ( Crew-8) در ساعت 3:53 دقیقه به وقت گرینویچ دیروز از پد 39A مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد. پس از آن و در ساعت 22:05 دقیقه به وقت گرینویچ یک محموله بزرگ از ماهواره ها را برای مشتریان خصوصی به مدار زمین برد. ماموریت Transporter-10 از مقر فضایی وندربرگ در کالیفرنیا آغاز شد.

به نقل از تیتروز، Transporter-10ماموریتی است که طی آن چند محموله کوچکتر را برای شرکت های دیگر به فضا برده می شود.

در این عملیات 53 محموله از جمله فضاپیمای Jackal متعلق به True Anomaly، طیفی از ماهواره های کیوب ست و نانوست و همچنین ماهواره Aires که به نوبه خود چند بار را حمل می کند، به فضا فرستاده شدند. حدود 7 دقیقه و 40 ثانیه پس از پرتاب، بوستر اول اسپیس ایکس روی زمین فرود آمد. 53 ماهواره 2 ساعت پس از پرتاب از بوستر دوم موشک اسپیس ایکس جدا شدند.

این بیستمین پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در 2024 میلادی است. این شرکت قصد دارد 144 پرتاب در سال جاری میلادی انجام دهد.

اما فعالیت اسپیس ایکس به همین جا ختم نشد و اسپیس ایکس 23 ماهواره استارلینک را در ساعت 23:56 دقیقه به وقت گرینویچ به مدار زمین برد. این پرتاب از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا انجام شد. حدود 8 دقیقه پس از پرتاب، بوستر اول موشک به زمین بازگشت و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود آمد این کشتی در آب های اقیانوس آتلانتیک قرار داشت.

این ماموریت نیز سر وقت انجام شد و اسپیس ایکس در کل 3 موشک فالکون 9 را در بازه زمانی کمتر از 24 ساعت به مدار زمین فرستاد.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رکورد شگفت انگیز اسپیس ایکس/ پرتاب 3 موشک به فضا در یک روز" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رکورد شگفت انگیز اسپیس ایکس/ پرتاب 3 موشک به فضا در یک روز"، کلیک کنید.