ماه مرداد ، مشروطه ، مظفرالدین شاه ، مصدق السلطنه و مسافری از ایران در المپیک پاریس 

ماه مرداد ، مشروطه ، مظفرالدین شاه ، مصدق السلطنه و مسافری از ایران در المپیک پاریس 

شاه مظفری چهل سال در مقام ولیعهدی پادشاه ایران بود و چه بسا اگر میرزارضای کرمانی به ناصرالدین شاه تیر ننداخته بود و او را ترور نکرده بود هرگز به مقام سلطنت نمی‌رسید . 
بهرحال او در سال 1275 شمسی به مقام سلطنت در ایران رسید و در یازدهمین سال سلطنت خود به سال قمری در سال 1285 شمسی فرمان مشروطه را در قصرصاحبقرانیه ( در مجموعه کنونی کاخ نیاوران ) که به انشای احمد قوام نگاشته شده بود امضا نمود،  او سلطنت را در ایران مشروطه کرد و پادشاهی مطلقه در ایران را به پادشاهی مشروطه تبدیل شد و دیگر پادشاه در ایران قطب عالم امکان نبود . 
مظفرالدین شاه را از این لحاظ می‌توان با شاه ویلیام سوم از خاندان استورات در انگلیس مقایسه کرد که او نیز به سبب اعتراضات از سوی مردم و منتفذین در جریان انقلاب باشکوه انگلستان در سال 1688 میلادی تن به مشروطیت در انگلستان داد . 
مظفرالدین شاه در تاریخ 8 دی 1285 ، چهار روز قبل از مرگش قانون اساسی جدید ایران نیز امضا کرد و عدل مظفر را از خود به جای گذاشت هر چند که او نیز مانند اکثر پادشاهان قجری در حکمرانی فاقد کفایت لازم بود . 

ماه مرداد امسال شاهد برگزاری المپیک در پاریس بودیم و جالب اینکه سلطان مظفری در دومین دوره این مسابقات در سال 1900 میلادی  که آن هم در پاریس برگزار شد به عنوان مهمان در آن دوره مسابقات حضور داشت . 
چهل و هفت سال بعد از انقلاب مشروطه ، ماه مرداد در روز بیست و هشتم خود یک واقعه سیاسی مهم دیگری را ثبت کرد که حرف و سخن در مورد آن بسیار است که شخصیت اول آن واقعه نیز مصدق السلطنه یک شاهزاده قجری بود . 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماه مرداد ، مشروطه ، مظفرالدین شاه ، مصدق السلطنه و مسافری از ایران در المپیک پاریس " هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماه مرداد ، مشروطه ، مظفرالدین شاه ، مصدق السلطنه و مسافری از ایران در المپیک پاریس "، کلیک کنید.