نایلون گلخانه (کاربردها، انواع و خرید)

پوشش مناسب برای محصولات گلخانه‌ای یکی از الزامات مهم است. پلاستیک گلخانه یا نایلون گلخانه یکی از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده گلخانه‌ها است. اهمیت اصلی این محصول در این است که امکان کشت محصولات خارج از فصل را در گلخانه‌ها به وجود می‌آورند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به طور جامع انواع پلاستیک گلخانه را بررسی کنیم.

نایلون گلخانه (کاربردها، انواع و خرید)

نایلون گلخانه چیست؟

یکی از نایلون‌های پرکاربرد در صنعت کشاورزی، نایلون گلخانه است. این نایلون عرض زیادی دارد و به فیلم‌های عریض کشاورزی هم شناخته می‌شود. نایلون‌های گلخانه‌ای به عنوان یک پوشش محافظتی، فضای مناسبی برای گیاهان و محصولات داخل گلخانه ایجاد می‌کند و به رشد بهتر آن‌ها کمک می‌کنند. این نایلون استحکام بالاتری نسبت به نایلون معمولی دارد و مدت زمان زیادی عمر می‌کند. پلاستیک گلخانه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های مختلف در قیمت‌های گوناگونی وارد بازار می‌شوند.

انواع پلاستیک گلخانه

نایلون‌های گلخانه‌ای بر مبنای نوع پلاستیک مورد استفاده در تولید آن‌ها، در چهار گروه نایلون گلخانه پلی‌اتیلن، کوپلیمر، پلی‌وینیل و پلی‌کربنات دسته‌بندی می‌شوند. عمر مفید همه این نایلون‌ها تقریبا بین دو تا سه سال است. البته این مسئله وابسته به شرایط آب و هوایی منطقه محل احداث گلخانه است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این نایلون‌های گلخانه می‌پردازیم.

  • نایلون پلی اتیلن گلخانه: این نوع پلاستیک گلخانه از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌توان آن را در ابعاد مختلف تهیه کرد. شما می‌توانید از نایلون پلی اتیلن گلخانه برای مصارف شخصی و صنعتی استفاده کنید.
  • نایلون پلی وینیل گلخانه: این پلیمر از دوام بیشتری برخوردار است و قیمت بالاتری دارد. مقاومت نایلون پلی وینیل گلخانه در برابر عوامل خارجی مختلف بالا است و معمولا تا 4 الی 5 سال عمر می‌کند.
  • نایلون کوپلیمر گلخانه: این نوع نایلون در مدل‌های متفاوتی وارد بازار می‌شود و قیمت آن‌ها متغیر است. نایلون کوپلیمر گلخانه تشابه زیادی با شیشه دارد و مقاومت آن بالاتر از نمونه پلی اتیلنی است.
  • نایلون پلی کربنات گلخانه: پلی کربنات یکی از پلیمرهای بادوام است و پلاستیک گلخانه از این جنس، به خوبی دما و رطوبت فضای گلخانه را حفظ می‌کند و شرایط مطلوبی برای رشد گیاهان ایجاد می‌کند. این نمونه دوام بیشتری نسبت به پلیمرهای قبلی دارد و تا 10سال عمر می‌کند.

مزایای پوشش نایلون گلخانه کیهان پلاستیک

نایلون گلخانه از ملزومات اصلی برای احداث یک گلخانه است و با استفاده از یک نایلون گلخانه‌ی مناسب، می‌توان بهترین شرایط را برای رشد گیاهان فراهم آورد. از  برخی مزایای پوشش نایلون گلخانه می‌توان به حفاظت از گیاه در برابر اشعه مضر فرابنقش خورشیدی (UV)، تامین و حفظ درجه حرارت مناسب برای رشد گیاه، کیفیت مناسب و نصب راحت بر روی سازه گلخانه، کاهش کاربرد مکرر حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها در گلخانه، کمک به حفظ رطوبت گلخانه و کاهش میزان تبخیر، حفط بافت مناسب خاک و کاهش علف‌های هرز، تولید نایلون عریض به منظور پوششی یکپارچه برای گلخانه و قیمت مناسب پوشش گلخانه نسبت به هر نوع سفارش اشاره کرد.

افزودنی‌های نایلون گلخانه

افزودنی‌های گوناگونی برای تولید نایلون گلخانه استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها باعث ایجاد ویژگی‌های متفاوت در این نایلون می‌شوند. این افزودنی‌ها به بهبود عملکرد این نایلون کمک کرده و می‌توانند با توجه به نیاز مشتری به صورت ترکیبی هم استفاده شوند.

افزودنی ضد UV

 این افزودنی باعث افزایش مقاومت نایلون در برابر نور مستقیم خورشید می‌شود و علاوه بر آن، به حفظ محصولات در برابر اشعه مضر فرابنفش کمک می‌کند.

افزودنی ضد مه

افزودنی ضد مه از ایجاد قطرات آب در اثر فتوسنتز گیاهان بر روی نایلون جلوگیری می‌کند. وجود شبنم در فضای گلخانه، باعث آسیب به گیاهان و سوختن برگ آن‌ها می‌شود.

افزودنی جذب مادون قرمز

وجود این افزودنی باعث کنترل دما گلخانه در طول شب می‌شود و گرمای مورد نیاز گلخانه در طول شبانه روز حفظ می‌شود.

افزودنی ضد الکتریسیته ساکن

این افزودنی به عدم جذب گرد و غبار بر روی نایلون گلخانه‌ای کمک می‌کند.

علاوه بر این افزونی‌های مرسوم، از افزودنی‌های دیگری چون افزودنی ضد چسبندگی، افزودنی آنتی اکسیدان، افزودنی ضد باکتری و… هم استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های مورد نیاز، نمونه‌های مختلفی از این نایلون را تهیه کنید.

ویژگی‌های نایلون گلخانه

بهتر است قبل از خرید پلاستیک گلخانه نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های نایلون گلخانه درجه یک و با کیفیت بیاندازیم:

شفافیت نایلون: توجه داشته باشید که یکی از اهداف گلخانه این است که نور کافی جهت فتوسنتز به گیاهان برسد. بنابراین بهترین نایلون گلخانه‌ای نایلونی است که بیشترین نور خورشید را از خود عبور داده و در دسترس گیاهان قرار دهد. برای این منظور نایلون گلخانه می‌بایست از شفافیت لازم برخوردار بوده و مات و کدر نباشد.

دوام پلاستیک: به دلیل آن‌ که پلاستیک گلخانه همواره در معرض نور شدید خورشید، باران، برف و بادهای شدید است، می‌بایست استحکام و مقاومت کافی در برابر این عوامل محیطی را داشته باشد. قرار گرفتن طولانی مدت نایلون در برابر این عوامل می‌تواند منجر به فرسودگی، پارگی و شکنندگی نایلون شود و عملکرد آن را به شدت کاهش دهد.

خرید پلاستیک گلخانه

خرید نایلون گلخانه از کیهان پلاستیک در ابعاد و اندازه‌های مختلف، رنگ بندی، افزودنی‌های درجه یک در یک بسته بندی‌های خاص آماده تحویل است. نایلون‌های گلخانه‌ای شرکت کیهان پلاستک دارای یک سری از ویژگی‌ها و مشخصات است، همچنین یک سری، وجه‌تمایز نسبت به سایر تولید کننده‌ها دارد. قیمت روز نایلون گلخانه به دلیل نوسانات قیمت مواد اولیه در بورس کالا دائما در حال تغییر است، یعنی قیمت‌های مواد اولیه مثل پلی اتیلن سبک خطی، سبک فیلم، و… که در ساخت نایلون گلخانه، نقش داشته اند و در قیمت هر کیلو پلاستیک گلخانه تاثیر به سزایی گذاشته اند. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نایلون گلخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزودنی که قرار است به پلاستیک گلخانه اضافه شود به همراه میزان درصد افزودنی
  • استفاده از مواد اولیه درجه ۱ یا ۲ در نایلون گلخانه
  • تاریخ روز مواد اولیه پتروشیمی
  • رنگ بندی‌های نایلون گلخانه
  • ابعاد نایلون گلخانه

جمع بندی

گلخانه‌ها فرصتی برای کشت محصولات در شرایط آب و هوایی متنوع فراهم می‌آورند. می‌توان با تهیه نایلون گلخانه مناسب شرایطی ایده‌آلی را برای رشد محصولات فراهم کرد. این پوشش‌ها دارای افزودنی‌های مختلفی هستند که در تمامی شرایط آب و هوایی پایدار باقی بمانند. در این مقاله از شرکت کیهان پلاستیک به معرفی نایلون گلخانه پرداختیم.

 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نایلون گلخانه (کاربردها، انواع و خرید)" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نایلون گلخانه (کاربردها، انواع و خرید)"، کلیک کنید.