کشف چوب های قاچاق تاغ از یک سمند در سمنان

کشف چوب های قاچاق تاغ از یک سمند در سمنان

تیتروز/سمنان فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از کشف 500 گیلوگرم چوب تاغ قاچاق توسط ماموران کلانتری 12 این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس عرب 10 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام منابع و مخبرین مبنی بر عبور یک دستگاه خودروی سمند حامل مقادیر زیادی چوب تاغ بلافاصله ماموران کلانتری 12 به محل اعلامی اعزام شدند. 

وی افزود: ماموران با اجرای طرح مهار، موفق شدند این خودرو را در پل جهاد سمنان شناسایی کرده و به آن دستور ایست دادند اما راننده خودرو با بی توجهی به علایم هشدار پلیس اقدام به فرار کرد. 

سرهنگ عرب با اشاره به اینکه سرانجام پس از تعقیب و گریز کوتاه با مهارت گشت کلانتری، خودروی حامل چوب قاچاق متوقف و در بازرسی از آن 500 کیلوگرم چوب تاغ کشف شد.
وی از دستگیری راننده خودرو خبر داد و یادآوری کرد: در همین ارتباط پرونده ای تشکیل و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از تحویل چوب های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان خبر داد و تاکید کرد: پلیس برای حفظ و توسعه منابع ملی با اقتدار مقابل متخلفان و سودجویان خواهد ایستاد. 
به گزارش تیتروز-تاغ زارهای جنوب استان سمنان عمدتاً از جنگل های دست کاشت بوده و نقش مهمی در زندگی مردم حاشیه کویر و خصوصا روستاهای کویری جنوب شهرستان های گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، شاهرود، دامغان و میامی دارند. با وجود اینکه امروزه مساحت تاغ زارهای دست کاشت در استان سمنان با تلاش منابع طبیعی استان در پنج-شش دهه گذشته از 130 هزار هکتار نیز گذشته است اما هر ساله قاچاقچیان چوب با قطع برخی از این درختچه ها، آسیب های جبران ناپذیری به این درختچه های کویری می زنند.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف چوب های قاچاق تاغ از یک سمند در سمنان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف چوب های قاچاق تاغ از یک سمند در سمنان"، کلیک کنید.