سلامت

۵ اقدام ساده برای خواب راحت

۵ اقدام ساده برای خواب راحت” عنوان خبری است که در وب سایت تیتروز و با موضوع علمی و سلامت منتشر شده است. تشریح این خبر را در ادامه بخوانید.

بسیاری از اثرات کم‌خوابی مانند احساس بدخلقی و عدم تمرکز به‌ خوبی شناخته‌ شده‌اند اما کم‌خوابی می‌تواند پیامدهای عمیق تری بر سلامت جسمی داشته باشد و بنابراین مهم است که به‌ موقع، به‌اندازه کافی و راحت بخوابیم.

به گزارش تیتروز، یک خواب شبانه خوب و کافی برای داشتن زندگی طولانی و سالم ضروری است و اکثر بزرگسالان هر شب بین ۶ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند.

در انگلیس از هر سه نفر یک نفر از بدخوابی رنج می‌برد و اغلب افراد عواملی چون استرس، کارکردن در مقابل صفحه‌نمایش و دورکاری خانگی را مقصر می‌دانند.

بدخوابی شبانه شما را در معرض مشکلات جدی از جمله چاقی، بیماری قلبی و عروقی و دیابت قرار می‌دهد و طول عمر را نیز کوتاه می‌کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، “سرویس سلامت همگانی بریتانیا” (NHS) توصیه‌هایی ساده اما موثر برای خوابیدن آسوده دارد:

در زمان‌های منظم بخوابید

اول از همه، ساعات خواب منظم داشته باشید. این زمان‌بندی، مغز و ساعت داخلی بدن را برای عادت به یک برنامه معمول برنامه‌ریزی می‌کند. همچنین مهم است که سعی کنید هر روز در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. درحالی‌که به نظر می‌رسد ایده خوبی است که سعی کنید بعد از یک بدخوابی، صبح بیشتر در رختخواب بمانید اما انجام این کار به طور منظم روال خواب شما را مختل می‌کند.

استحمام قبل از خواب

حمام گرم (نه داغ) به بدن شما کمک می‌کند تا به دمای ایده آل برای استراحت برسد.

برنامه‌ریزی روز بعد

نوشتن فهرست کارهای روز آینده می‌تواند افکار شما را سازماندهی کرده و ذهن شما را از هرگونه حواس‌پرتی پاک کند.

ورزش نکنید

تمرینات آرامش‌بخش مانند حرکات سبک یوگا به آرامش ماهیچه‌ها کمک می‌کند اما قبل از رفتن به رختخواب، ورزش و فعالیت بدنی شدید نداشته باشد زیرا تأثیر معکوس خواهد داشت و خستگی ناشی از آن به خواب سریع شما کمکی نمی‌کند.

بردن تلفن به رختخواب ممنوع

از استفاده از تلفن‌های هوشمند یا سایر وسایل الکترونیکی که صفحه‌نمایش نورانی دارند به مدت یک ساعت قبل از خواب اجتناب کنید زیرا نور صفحه روی این دستگاه‌ها می‌تواند بر خواب مطلوب تأثیر منفی بگذارد.

اگر با انجام تمام این تمرینات و بدون دلیلی مشخص بی‌خوابی یا بدخوابی شما بیشتر از یک ماه طول کشید با پزشک خود تماس بگیرید.

انتهای پیام

این نوشته با عنوان “۵ اقدام ساده برای خواب راحت” در وب سایت www.isna.ir انتشار پیدا کرده است. در صورتی که پیشنهاد، نقد و یا اعتراضی به این مطلب دارید به لینک مرجع مراجعه نمائید یا از طریق فرم تماس با ما، این موضوع را مطرح نمائید.

منبع: www.isna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا