واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین برنامه اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از 3300 واحد شهرکی جدید در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش تیتروز، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای طرح استعماری رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از 3300 واحد شهرکی جدید در کرانه باختری را که بیشتر آنها در شهرک «معالیه ادومیم» در شرق شهر قدس است، محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این بیانیه آمده است این طرح «تلاش رسمی رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری از جمله شهر قدس شرقی، از بین بردن هرگونه فرصتی برای تشکیل کشور فلسطین و همچنین نقض آشکار قطعنامه های بین المللی به ویژه قطعنامه 2334، ناکام گذاشتن هرگونه تلاش برای توقف جنگ و حل درگیری ها از راه های سیاسی است.»

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد عدم اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد در مورد استعمار و مساله فلسطین، کابینه رژیم صهیونیستی را به تعمیق و توسعه استعمار و ایجاد بیشتر کانون های تروریسم یهودی در اراضی فلسطینی ترغیب می کند که باعث شعله ور شدن بیشتر درگیری ها و توسعه دامنه خشونت و هرج ومرج و آشوب می شود.

پیشتر روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت قرار است 2350 واحد مسکونی در شهرک معالیه ادومیم، 300 واحد در شهرک کیدار و 700 واحد در شهرک افرات احداث شود و کمیته مربوطه در عرض 2 هفته جلسه ای برای تصویب ساخت این واحدها برگزار می کند.

این اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات شهادت طلبانه اخیر در قدس است که به کشته و زخمی شدن 10 صهیونیست منجر شده بود. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن به «حمایت کامل» از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع شخصی و امنیت ادامه می دهد.

بلینکن همچنین در واکنش به طرح اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای «روز پس از جنگ غزه» که شامل بستن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا)، ایجاد منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت با شهرک های اسراییلی و ابقای نیروهای اسراییلی در مرزهای جنوبی بین غزه و مصر است گفت که گزارش ها درباره این طرح را مشاهده کرده اما خود آن را ندیده است. او ادامه داد: «من قضاوت درباره آن را به زمانی که عملاً جزییات را ببینیم موکول می کنم.»

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی"، کلیک کنید.