واکسیناسیون ۶۰۰ قلاده سگ توسط دامپزشکی در بروجرد

واکسیناسیون ۶۰۰ قلاده سگ توسط دامپزشکی در بروجرد

تیتروز/لرستان رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد از واکسیناسیون ۶۰۰ قلاده سگ توسط دامپزشکی در شهرستان خبر داد.

امین مهدی‌زاده امروز (نهم مردادماه) در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده بروجرد که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در هشت کانون آلوده به شعاع سه کیلومتر تعداد ۶۰۰ قلاده سگ واکسیناسیون شده که از مجموع هشت مورد نمونه‌گیری مشکوک به هاری، هفت مورد هاری مثبت گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ سگ در مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد شهرداری نگهداری می‌شود که در این هفته اقدامات کنترلی، سمپاشی و واکسیناسیون برای آن‌ها انجام و دامپزشک ناظر نیز در مرکز مستقر می‌شود.

شهاب شعبان مدیر پسماند شهرداری بروجرد نیز در این جلسه، گفت: برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد با مشکلات متعددی مواجه هستیم و سگ‌های ولگرد از جاهای مختلف در شهر بروجرد آورده و رها می‌شوند به‌خصوص در محدوده میدان آیت‌الله بروجردی این مسئله بیشتر است.

وی بیان کرد: امسال ۸۰ مورد عقیم‌سازی و ۸۶ مورد اتلاف سگ انجام شده و برای اتلاف سگ‌های ولگرد مبتلا به انواع بیماری‌ها با محدودیت‌هایی از سوی برخی افراد که مدعی حامیان حیوانان هستند مواجه هستیم.

مدیر پسماند شهرداری ادامه داد: در خصوص انجام اقدامات پیشگیرانه با پشه آئدس اقدامات پیشگیرانه اعم از لایروبی ۷۵۰ متر طول در کانال، سمپاشی و بهسازی محیطی انجام شده و همه آب‌نماهای شهری هم در گردش هستند و هیچ‌کدام آب ساکن ندارند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکسیناسیون ۶۰۰ قلاده سگ توسط دامپزشکی در بروجرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکسیناسیون ۶۰۰ قلاده سگ توسط دامپزشکی در بروجرد"، کلیک کنید.