کمبود ۱۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

کمبود ۱۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

تیتروز/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۵۰۰ نفر معلم در استان کمبود داریم که از طریق نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس، نیروهای خرید خدمات، دانشجویان سال آخر و تدریس کادر اداری جبران خواهد شد.

افشین امیریان امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت هفته وحدت، در خصوص «پروژه تیتروز» اظهار کرد: در این راستا هشت کارگروه تشکیل و از اردیبهشت‌ماه با ارسال بخشنامه و دستورالعمل ثبت‌نام، مدارس وارد فرآیند آماده شدن برای شروع سال تحصیلی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بخشنامه‌ای که از طرف وزارت آموزش و پرورش با عنوان« استقبال از تیتروز» به تمام استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: در تمامی شهرستان‌ها، شهرداران و در روستاها نیز بخشداران موظف به اجرای پروژه استقبال از تیتروز هستند تا سال تحصیلی جدید با بهترین کیفیت و فضا آغاز شود.

۸۰۰۰ کلاس درس آماده ورود دانش‌آموزان است

وی عنوان کرد: بیش از ۸۰۰۰ کلاس درس در قالب دو هزار و ۱۳۷ مدرسه در سطح استان برای سال تحصیلی جدید آماده شده‌اند.

امیریان افزود: دو میلیون کتاب درسی از ۱۰ شهریورماه در سراسر مدارس استان در حال توزیع است و در روز دوشنبه، ۲۶ شهریور ماه جشن غنچه‌ها ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، روز سه‌شنبه، ۲۷ شهریورماه جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول دبستان و روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح ۲۷ پروژه حوزه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید در سطح استان ۱۰ هزار و ۹۱۰ مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

امیریان با بیان اینکه برنامه کلاسی همه کلاس‌های درس مدارس چهارمحال و بختیاری نوشته شده است، بیان کرد: همچنین در سامانه سپند تاکنون بیش از هفت هزار دانش‌آموز استان برای سرویس مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ۳ درصد از لباس‌های تولیدی متعلق به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است، افزود: بیش از ۱۲ هزار نیروی آموزشی و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی اداری و خدماتی در آموزش و پرورش این استان مشغول به خدمت هستند.

در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۵۰۰ نفر کمبود معلم در استان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۵۰۰ نفر کمبود معلم در استان وجود دارد که از طریق نیروهای بازنشسته، نیروهای خرید خدمات، حق‌التدریس، دانشجویان سال آخر و تدریس کادر اداری جبران خواهد شد.

امیریان افزود: ۵۴۳ آموزشگاه در طرح شهید عجمیان در مناطق کم‌برخوردار با کمک دانش‌آموزان، نیروهای دانشجویی و دانش‌آموزی بسیج با خرید شش میلیارد تومان رنگ توسط اداره‌کل نوسازی مدارس، کلاس‌های درس مدارس شاداب‌سازی و زیباسازی شدند و بیش از هفت هزار رویه و کفی صندلی به مدارس داده شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر با حمایت آموزش وپرورش و بنیاد برکت بین مدارس توزیع شد، خاطرنشان کرد: از اعتبار تخصیص یافته به استان در حوزه محرمیت‌زدایی، ۷۰ میلیارد تومان به مدارس چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کمبود ۱۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کمبود ۱۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری"، کلیک کنید.