پلاستیک مشکی عریض چیست؟

یکی از پر کاربردترین انواع پلاستیک در صنایع مختلف پلاستیک مشکی عریض است. این نوع پلاستیک‌ها با توجه به ویژگی‌های برجسته‌ای که دارند در صنایع ساختمان سازی کشاورزی دامپروری و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلاستیک‌های عریض مشکی از کیفیت بالا استحکام کافی و دوام زیادی برخوردار هستند در نتیجه از این نظر محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع پلاستیک ویژگی و کاربردهای آن این مطلب را دنبال کنید.

پلاستیک مشکی عریض چیست؟

معرفی پلاستیک مشکی عریض

پلاستیک‌های مشکی عریض به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین پلاستیک‌ها همانطور که از اسم آن مشخص است در عرض‌های زیاد با کیفیت خوب تولید می‌شوند. در نتیجه از آن‌ها می‌توان برای پوشش دهی فضاهای با وسعت بالا استفاده کرد. این نایلون‌ها که برگرفته از مواد اولیه نایلونی هستند در مصارف مختلف گلخانه‌ای ساختمانی و بسیاری از کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولید پلاستیک‌های مشکی عریض با بهره‌گیری از دستگاه‌های تولید حباب پلی اتیلن در متراژهای بالا انجام می‌شود. این پلاستیک‌ها با توجه به میزان کیفیت و قابلیت دستگاه تولید کننده در مدل‌های مختلف تک لایه دو لایه سه لایه و پنج لایه تولید می‌شوند.

لازم به ذکر است که در نهایت تلرانس ضخامتی و کیفیت نهایی پلاستیک تا حدود زیادی متأثر از نوع دستگاه و کیفیت آن است. اکثر مواقع جهت کاهش هزینه‌ها تولید پلاستیک‌های عریض مشکی با استفاده از مواد اولیه درجه ۲ و ۳ صورت می‌گیرد‌. با توجه به کارایی زیاد آن‌ها تولید کنندگان زیادی اقدام به تولید این نوع پلاستیک کرده‌اند از این رو برای خرید آن ممکن است با تنوع زیادی از کیفیت روبه‌رو شوید.

مشخصات پلاستیک عریض مشکی

ابعاد ضخامت و تعداد لایه‌های پلاستیک عریض مشکی مشخصاتی هستند که بیان کننده ویژگی‌های این نوع پلاستیک خواهند بود. از نظر ابعاد پلاستیک‌های عریض غالباً با عرض‌های بالای ۲ متر تولید می‌شوند. در ایران امکان تولید این پلاستیک‌ها تا عرض حداکثر ۲۴ متر هم وجود دارد. به این ترتیب بنا بر سفارش مشتری امکان تولید پلاستیک عریض در عرض دلخواه بین ۲ تا ۲۴ متر وجود دارد.

هرچه تعداد لایه‌ها در این نوع پلاستیک‌ها بیشتر باشد استحکام و کیفیت آن‌ها بالاتر است. از نظر ضخامت نیز بین ۳۰ تا ۳۰۰ میکرون متغیر خواهد بود. طبیعی است که هرچه ضخامت نایلون‌ها بیشتر باشد مقاومت آن‌ها هم بیشتر است. مشتریان می‌توانند بر اساس نیاز ضخامت دلخواه خود را سفارش دهند.

کاربرد پلاستیک مشکی عریض

پلاستیک مشکی عریض کاربردهای متنوعی در صنایع گوناگون دارد. این نایلون به خصوص در صنعت کشاورزی بسیار پر اهمیت بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر کشاورزی از این نوع نایلون در مصارف مختلف ساختمانی پرورش قارچ دامپروری پرورش و نگهداری محصولات گلخانه‌ای استفاده در سقف‌های موقت و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود.

پلاستیک عریض مشکی همچنین در بسته‌بندی کالاهای صادراتی به کار برده می‌شود. به این ترتیب با توجه به کاربردهای گسترده این دسته نایلون‌ها ویژگی‌هایی همچون جذب اشعه مادون قرمز و ضد بخار بودن در ساخت آن‌ها اعمال می‌شود. این دو خاصیت به ترتیب از افت دمای گلخانه در شب و تشکیل قطرات آب روی نایلون جلوگیری می‌کنند.

نایلون‌های عریض مشکی می‌تواند یک سد مناسب در برابر برف و باران برای پوشش هر نوع وسیله نقلیه‌ای باشد که به هر دلیلی بیرون از یک محیط بسته نگهداری می‌شوند. از دیگر کاربردهای این نایلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده به عنوان پوشش اجناس کارخانه‌ها
  • در صنایع دامپروری جهت بسته‌بندی فضولات حیوانی یا مواد غذایی حیوانات
  • استفاده در کشت محصولات
  • بسته‌بندی محصولات کشاورزی و میوه‌جات
  • استفاده در پوشش سقف کمپ‌ها یا چادرهای مسافرتی
  • استفاده در صنعت ساخت‌وساز جهت قالب ریزی و پوشش مصالح ساختمانی
  • استفاده در داربست‌ها و محل‌هایی که نیاز به بسته شدن دارند جهت مقاومت در برابر باد و طوفان
  • استفاده در طبقات ساختمان‌ها به عنوان عایق جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت

تولید پلاستیک مشکی عریض

انواع پلاستیک مشکی عریض در کارخانه‌های مختلف تولیدی و بر اساس مواد اولیه پلیمری و با ابعاد متفاوت قابل تولید هستند. این نایلون‌ها بر اساس نیاز مشتریان در ابعاد و ضخامت معین با بهره‌گیری از دستگاه‌ها و تجهیزات استاندارد و پیشرفته تولید می‌شوند. جهت تولید نایلون‌های با کیفیت و مرغوب از مواد اولیه درجه یک استفاده می‌شود. نایلون‌های تولید شده با توجه به نوع کاربرد از ویژگی‌هایی همچون مقاومت در برابر نور عدم جذب گردو غبار ضد الکتریسیته ساکن ضد مه و بسیاری از موارد دیگر برخوردار هستند. در واقع برای ایجاد این خواص در پلاستیک‌های مشکی عریض از افزودنی‌ها و مستربچ‌های مختلف استفاده می‌شود. از مستربچ‌های رنگی همچون قرمز سفید زرد و مشکی هم جهت رنگی کردن پلاستیک استفاده خواهد شد.

به عنوان مثال در تولید پلاستیک‌های عریض مشکی مورد استفاده در صنعت کشاورزی لازم است از افزودنی‌هایی همچون افزودنی ضد مه ضد اشعه ماورابنفش و مواردی از این قبیل استفاده کرد.

خرید و قیمت پلاستیک مشکی عریض

پلاستیک‌های مشکی عریض بر اساس وزن (کیلوگرم) به فروش می‌رسند‌. بنابراین هرچقدر که عرض و ضخامت آن بیشتر باشد وزن آن بالاتر رفته در نتیجه قیمت بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این نیز عوامل دیگری همچون مواد اولیه به کار رفته برند سازنده روند تولید میزان عرضه و تقاضا در بازار و نرخ ارز روی قیمت مؤثر هستند. بنابراین اگر قصد خرید این نوع نایلون را داشتید بهتر است ابتدا با توجه به‌ کاربرد آن عرض و ضخامت را تعیین کنید. سپس از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر نسبت به خرید خود اقدام کنید.

جمع بندی

از پرکاربردترین نایلون‌های تولیدی می‌توان به پلاستیک‌های عریض اشاره کرد که در صنایع مختلف کشاورزی دامپروری و ساخت و ساز مصرف دارند. تولید پلاستیک مشکی عریض نیازمند مواد اولیه پتروشیمی با گریدهای مختلف است. در واقع فیلم‌های عریض پلی اتیلن با استفاده از مواد پلی اتیلنی در دستگاه‌های پیشرفته و مجهز کارخانه‌ها تولید می‌شوند‌‌. این پلاستیک‌ها در کاربردهای متنوعی به کار می‌روند بنابراین با توجه به نوع استفاده امکان تولید آن‌ها در عرض‌های متنوع از ۲ تا ۲۴ متر و در تعداد لایه‌ها و ضخامت‌های متنوع وجود دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پلاستیک مشکی عریض چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پلاستیک مشکی عریض چیست؟"، کلیک کنید.