مورد عجیب عموپورنگ – تیتروز

مورد عجیب عموپورنگ - خبرآنلاین

خاطرتان باشد چند سال پیش زمانی که مجموعه عموپورنگ و شخصیت دوست داشتنی ای که داریوش فرضیانی از او در ذهن نه فقط کودکان که در ذهن یک ایران ساخت انقلابی در دنیای ارتباط کودکان فارسی زبان و تلویزیون اتفاق افتاد. زمانی هم که بعد از سال ها برنامه اش در تلویزیون تعطیل شد جای خالی اش به شدت احساس می شد. تا اینکه بالاخره «لالایی» آمد و از همان اپیزود اول با رنگ و لعاب و بازی های درخشان و موسیقی های جذابش بچه ها را هر هفته منتظر رسیدن دوشنبه ها نگاه داشت.

اجرای باکلام قطعات موسیقی از ویژگی های کارهای کودکانه است چون همانطور که همه ما تجربه کرده ایم کودکان با مفاهیمی که با موسیقی منتقل می شوند ارتباط بهتری برقرار می کنند. لالایی که نام آهنگسازی چون مهرداد نصرتی را روی خود دارد با اشراف به این موضوع و تجربه ای که در این سال ها در عرصه موسیقی کودک داشته است ترانه های متعدد را در میان موسیقی هایش گنجانده است. البته آهنگسازی لالایی را محمد و مهرداد نصرتی با همدیگر انجام داده اند. اما لازم است بدانیم که مهرداد در زمینه موسیقی کودک فعالیت های گسترده ای را داشته و از تقریبا ابتدای کارش که در حوزه تئاتر بود در زمینه کودک و نوجوان فعالیت کرد تا آنجا که در سال های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ جایزه بهترین آهنگسازی را در جشنواره سراسری کودک و نوجوان کسب کرد و تا سالین سال در حال ساخت موسیقی نمایش بود.

نصرتی در «لالایی» هم خوش شانس بوده چرا که بازیگر اصلی خودش به قدر یک خواننده تمام حرفه ای ژوست می خواند و کم از خوانندگانی که شغلشان اجرای آواز است ندارد. برای مهرداد که در کارنامه اش ساخت موسیقیِ کارهای کودکی چون محله گل و بلبل و بالش ها را داشته است و از سویی دیگر با خواننده هایی چون زنده یاد ناصر عبداللهی احسان خواجه امیری علی لهراسبی محمد علیزاده و … همکاری داشته و برایشان کار نوشته است حضور یک خواننده-بازیگر حرفه ای غنیمت است. فرضیانی طی تمام این سالها ثابت کرده است که صدای خوبی دارد ژوست می خواند تن صدای ثابتی دارد و از عهده اجرای قطعات برمی آید. شک ندارم شما هم بارها اجرای او روی قطعات محلی از گیلکی گرفته تا کردی و آذری را شنیده اید و حتی هندی خواندنش را هم دیده اید. برای یک آهنگساز کودک داشتن چنین استعدادی بسیار مغتنم است. او که ظاهرا علاوه بر خودش صدایش هم قصد پیر شدن ندارد همچنان برای کودکان سرحال می خواند. البته که نباید نقش پررنگ ترانه های زهرا زواری و ساخته های روان نصرتی را نادیده گرفت و صدالبته دیگر بازیگرانی که همپای او می خوانند و در صدرشان امیرمحمد متقیان. در کنار اینها موسیقی های بی کلام نصرتی نیز تلاش کرده تا فضاهای مختلف لالایی را پوشش دهد. از  تعقیب و گریزهایی که به واسطه قصه و گلشن خانم و جوانه وجود دارد تا فانتزی های رباتی به نام لاکی که موسیقی هایی از جنس خودش را می طلبد.

«لالایی» یک سریال موزیکال تمام است که مورد علاقه کودکان و نوجوانان قرار گرفته و البته مثل همیشه بزرگترها را هم پای مانیتورها نشانده است. داشتن مفاهیم انسانی و پرداختن به ارزش های اخلاقی در شعرها و ملودی ها از جمله مهم ترین بخش های لالایی است که نویسنده و کارگردان تاکید ویژه ای روی آن داشته اند و خوشبختانه توانسته اند در این زمینه موفق شوند و به هدفشان برسند.

۲۴۵۲۴۵

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مورد عجیب عموپورنگ – تیتروز" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مورد عجیب عموپورنگ – تیتروز"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه