حمله مقاومت فلسطین به پایگاه اشغالگران/ افزایش تعداد شهدای طولکرم

گردان جنین در پاسخ به ترور یکی از فرماندهان خود در اردوگاه نور شمس، پایگاه نظامی سالم رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. 2 جنبش حماس و جهاد اسلامی نیز با توجه به تداوم یورش اشغالگران به شهر طولکرم و اردوگاه نور شمس و شهادت هفت تن، فلسطینی ها در تمامی مناطق را به مقابله و درگیری با اشغالگران و شهرک نشین ها فراخواند.

به گزارش تیتروز، گردان های القدس-تیپ جنین- با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد که در پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور «محمد جابر»، ملقب به «ابا شجاع» از فرماندهان این گردان ها در اردوگاه نور شمس در «طولکرم»، پایگاه نظامی «سالم» واقع در شمال کرانه باختری در استان جنین را هدف قرار داد.

حمله مقاومت فلسطین به پایگاه اشغالگران/ افزایش تعداد شهدای طولکرم

جابر فرمانده تیپ طولکرم در گردان های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی طی درگیری های شدیدی با اشغالگران که پس از محاصره بیش از 18 ساعت اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در شمال غرب کرانه باختری شکل گرفت، به شهادت رسید.

علاوه بر این نیروهای اشغالگر دستکم 10 فلسطینی را در این اردوگاه بازداشت کردند و خبرهایی از شهادت تعدادی در تیراندازی اشغالگران منتشر شد.

در پی این تحولات گروه های ملی و اسلامی در طولکرم اعلام عزای عمومی و اعتصاب سراسری کردند.

پیشتر گردان های القدس، تیپ طولکرم اعلام کرده بود که نیروهایش در تمامی محورها با اشغالگران مقابله کرده و وارد درگیری های گسترده ای با آنها شدند که در نتیجه آن تعدادی از اشغالگران زخمی شدند.

گردان های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که در محورهای مختلف داخل اردوگاه وارد درگیری های شدیدی با سربازان ارتش رژیم صهیونیستی شده و با استفاده از مسلسل و بمب های انفجاری تلفات مستقیمی در نیروهای آنها ایجاد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که یکی از افسران ذخیره آن و نیز سه سرباز دیگر آن در تیراندازی نیروهای مقاومت که با یورش اشغالگران به اردوگاه نور شمس مقابله کردند، زخمی شدند.

بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی، بلدوزرهای اشغالگران مغازه های موجود در میدان اردوگاه را تخریب کردند و این یورش موجب ویرانی بسیار گسترده اردوگاه نورشمس شد.

کرانه باختری به ویژه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با یورش های هرروزه اشغالگران روبه رو است و آنها به شهرها و شهرک های آن یورش برده و دست به بازداشت های گسترده می زنند، در این یورش ها تاکنون تعداد زیادی از فلسطینی ها در تیراندازی های اشغالگران شهید یا زخمی شدند.

2 جنبش حماس و جهاد اسلامی نیز روز جمعه با توجه به تداوم یورش اشغالگران به شهر طولکرم و اردوگاه نور شمس در شمال کرانه باختری از روز پنج شنبه و به شهادت رسیدن هفت فلسطینی به دست آنها در این یورش ها، با انتشار 2 بیانیه جداگانه در کانال تلگرامی خود، از فلسطینی ها خواست در تمامی مناطق حضورشان با هر ابزاری به مقابله و درگیری با ارتش اشغالگر و شهرک نشین ها بپردازند.

حماس در بیانیه خود بر لزوم تداوم و گسترش تجمع و تحصن و بسیج عمومی در کرانه باختری و قدس جهت تشدید مقابله و درگیری با اشغالگران در تمامی مناطق و با تمامی ابزارها و امکانات تاکید کرد.

جهاد اسلامی نیز در بیانیه خود از مردم فلسطین در تمامی مناطق خواست با تمام عزم و اراده خود با اشغالگران و شهرک نشین ها مقابله کرده و طرح های صهیونیستی آنها را ناکام گذاشته و اجازه ندهند در این سرزمین آنها را اجرا کنند.

این جنبش در ادامه سکوت کشورهای عربی و جامعه جهانی در برابر جنایات مستمر صهیونیست ها در حق ملت فلسطین در کرانه باختری که آخرین آن یورش به شهر طولکرم و محاصره اردوگاه نور شمس بود، به شدت محکوم کرد.

جهاد اسلامی همچنین کابینه رژیم صهیونیستی را به حمایت از جنایات شهرک نشین ها در کرانه باختری متهم کرده و تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی، آمریکا و اتحادیه اروپا را ضعیف خواند.

پایان خبر تیتروز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حمله مقاومت فلسطین به پایگاه اشغالگران/ افزایش تعداد شهدای طولکرم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حمله مقاومت فلسطین به پایگاه اشغالگران/ افزایش تعداد شهدای طولکرم"، کلیک کنید.